dc.contributor.advisor | Gürsel, Oğuz | |
dc.contributor.author | Buğan, M. Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2010-06-01T17:32:26Z | |
dc.date.available | 2010-06-01T17:32:26Z | |
dc.date.issued | 1999 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3793 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 138617 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile Eskişehir Yetişkin Zihinsel Özürlü Kadınlar Bakım ve Rehabilitasyon Merkezinde kalmakta olan zihin engelli kadınların temel günlük yaşam becerilerini gerçekleştirme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma durum saptamaya yönelik tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın deneklerini 1998 yılında Eskişehir Yetişkin Zihinsel Özürlü Kadınlar Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi Müdürlüğünde kalan ve Araştırma kapsamına dahil edilen 38 zihin engelli kadın oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanabilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen ''Günlük Yaşam Beceriler Ölçü Aracı''ndan yararlanılmıştır. Ölçü aracı üç ana bölümden oluşmaktadır; Birincisi ''Bireyin Kendini ve Kurumu Tanıma Ölçü Aracı'', ikincisi ''Giyinme, Beslenme ve Temizlik Ölçü Aracı'', üçüncüsü ise ''Akademik Beceriler Ölçü Aracı''dır. Ölçü araçları özellikleri itibariyle farklı ortamlarda uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında doğrudan ve sürekli ölçümlerin yan sıra, görüşme teknikleri de kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistik tekniklerinden, frekans ve yüzdelik hesapları kullanılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Zihinsel özürlü kadınlar -- Yaşama yeteneği kılavuzu | en_US |
dc.title | Yetişkin zihin engelli kadınların günlük yaşam becerilerini gerçekleştirme durumlarının belirlenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 176 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |