dc.contributor.advisor | Kırcaali-İftar, Gönül | |
dc.contributor.author | Birkan, Bünyamin | |
dc.date.accessioned | 2014-12-02T16:05:39Z | |
dc.date.available | 2014-12-02T16:05:39Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3807 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 156006 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ailelere sunulan bir Küçük Adımlar Kursu'nun, annelerin Küçük Adımlar Gelişim Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı'nı uygulama becerilerini kazanmalarına etkisini değerlendirmek amaçlanmıştır. Küçük Adımlar Kursu, Türkiye'deki ailelerin Küçük Adımlar'ı daha etkili kullanabilmeleri için planlanan bir aile eğitimi programıdır; uygulama becerileri ise çocuğu değerlendirme, öğretimi planlama ve öğretim yapma becerilerinden oluşmaktadır. Küçük Adımlar Kursu'nun etkiliğini belirlemek için, davranışlar arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla her anneye önce değerlendirme yapma, sonra öğretim programı hazırlama, son olarak ise öğretim yapma becerileri öğretilmiştir. Araştırmanın verileri tek fırsat yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın sonunda her annenin Küçük Adımlar'ı uygulama becerilerini %100 düzeyinde sergiledikleri saptanmıştır. Son yoklama evresinden sonra 1., 4. ve 5. haftalar ile 8. ayda izleme verisi toplanmıştır. İzleme verilerinin analizi sonunda annelerin öğrendikleri becerileri sürdürdükleri sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İlk çocukluk eğitimi -- Anababa katılımı | en_US |
dc.subject | Özel eğitim -- Anababa katılımı | en_US |
dc.title | Küçük Adımlar Kursu'nun gelişim geriliği olan çocuğa sahip annelerin Küçük Adımlar'ı uygulama becerilerini kazanmalarına etkisi | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | [XIV], 154 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |