Otistik çocuklara söylenen komutun yerine getirilmesi becerisinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretimin etkililiği
Özet
Bu araştırmada, tek-denekli araştırma modellerinden denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılarak otistik çocuklara söylenen komutun yerine getirilmesi becerisinin öğretiminde ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretimin etkililiği araştırılmıştır. Bununla birlikte ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretimin araç-gereçler arası genelleme etkisi ve uygulama tamamlandıktan bir ve üç hafta sonra izleme etkisi de incelenmiştir. Araştırma, İçgörü Çocuk ve Genç Danışmanlık Merkezi'nde grup eğitimine devam etmekte olan ve otistik özellikler gösteren üç denekle yürütülmüştür. Araştırmada, her deneğe üç komut öğretilmiştir. Oturumların tümü bire bir öğretim düzenlemesi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak için, yoklama, izleme ve genelleme oturumları veri toplama formu, ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim veri toplama formu ve ipucunun giderek azaltılmasıyla öğretim uygulama güvenirliği formu kullanılmıştır. İpucunun giderek azaltılmasıyla öğretimin etkililiğini belirlemek için grafiksel analiz yapılmıştır. Öğretim oturumlarının tümünde doğru tepkilerin tamamı pekiştirilmiştir. Yanlış tepkiler ise, görmezden gelinmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/3820
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [227]