dc.contributor.advisor | Tüfekçioğlu, Umran | |
dc.contributor.author | Aktürel, İhsan Evren | |
dc.date.accessioned | 2006-09-25T10:29:31Z | |
dc.date.available | 2006-09-25T10:29:31Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3829 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 195749 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırma, işitme engelli öğrencilere 11 hafta boyunca uygulanan fen bilgisi öğretimi sonucu öğrencilerde öğrenme oluşup oluşmadığının belirlenmesi için yapılmıştır. Bunun yanı sıra, meydana gelen öğrenmeyi açıklayıcı nitelikte olabilecek değişkenlerden; öğrencilerin farklı öğrenme ortamlarından gelmeleri, işitme kaybı teşhis yaşları, işitme kaybı düzeyleri, cihazlandırma yaşları, engele ilişkin aile eğitimi almış olmaları, takvim yaşları, anne ve babaların eğitim düzeyleri ile öğrencilerin öğrenme düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığının saptanması üzerinde durulmuştur. Uygulamaya katılan 31 öğrenci geldikleri öğretim ortamlarına bağlı olarak iki farklı grup oluşturmuştur. Birinci grup işitme kaybı erken yaşta teşhis edilmiş, uygun cihazlandırması yapılmış, devam eden süreçte engele ilişkin aldığı aile eğitimini takiben özel eğitime başlanmış 12 işitme engelli öğrenciden meydana gelmektedir. İkinci grup ise işitme kaybının teşhisi ve uygun cihazlandırması zamanında yapılmamış, çoğunlukla aile eğitimi almamış ve özel eğitime daha geç başlanmış 19 işitme engelli öğrenciden meydana gelmektedir. Öğrencilerin öğrenme düzeylerine ilişkin veriler, öğretim öncesi ve sonrası uygulanan öntest-sontest sonuçlarından elde edilmiştir. Ön ve sontest farklarına ilişkin paired t-test sonuçlarına göre; uygulanan fen bilgisi öğretimi sonucu öğrenme gerçekleşmiş ve öğretim süreci sonunda hatırlanan bilgi miktarı yeterli düzeyde bulunmuştur. Independent t-test sonuçlarına göre; sontest sonuçları bakımından karşılaştırıldığında geldikleri eğitim ortamları farklı olan birinci grup öğrenciler ile ikinci grup öğrenciler arasında anlamlı bir farklılığın olduğu gözlenmiştir. Bulgulara göre; işitme engelli öğrencilerin cihazlandırma yaşlarına, engele ilişkin aile eğitimi almış olmalarına ve takvim yaşlarına ilişkin değişkenler ile öğrenme düzeyleri arasında ilişki olduğu saptanmıştır. işitme kaybının teşhis edildiği yaş, işitme kaybı düzeyi, anne ve babanın eğitim düzeyi ile öğrencilerin öğrenme düzeyleri arasında ilişki saptanmamıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşitme özürlü çocuklar | en_US |
dc.subject | İşitme özürlü çocuklar -- Eğitim -- Değerlendirme | en_US |
dc.subject | Fen bilimleri -- Öğretim | en_US |
dc.title | İşitme engelli öğrencilerin fen öğretimine verdikleri yanıt ve öğrenci özellikleri bakımından incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | V, 180 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |