Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKırcaali-İftar, Gönül
dc.contributor.advisorUzuner, Yıldız
dc.contributor.authorErgenekon, Yasemin
dc.date.accessioned2014-12-03T10:12:03Z
dc.date.available2014-12-03T10:12:03Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3830
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195796en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilk yılını çalışan zihin özürlülerin öğretmenlerinin meslek yaşamlarının ilk yılında karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüş ve önerilerinin incelenmesi; bu bulgulardan hareketle, zihin özürlülerin öğretmenlerini ilk yıllarında desteklemek için öneriler geliştirilmesidir. Bu amaçla, Abant İzzet Baysal, Anadolu ve Gazi Üniversiteleri'nin Özel Eğitim Bölümleri'nin Zihin Engelliler Öğretmenliği Programları'ndan mezun olan 17 işe yeni başlayan öğretmenle yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler, tümevarım analizi tekniğiyle analiz edilmiştir. Veri analizi sonunda temalar ve alt-temalar haline dönüştürülen veriler, araştırmanın bulgularını oluşturmuştur. Araştırmanın bulguları, öğretmenlerin meslek yaşamlarının ilk yılında (a) yeni bir çevrede yaşamaya alışma, (b) okul yönetimleri, okuldaki diğer öğretmenler ve ailelerle iletişim kurma ve işbirliği içinde çalışma, (c) davranış ve sınıf yönetimi ve (d) öğretimi planlama ve yürütme gibi konularda çeşitli zorluklar yaşadıklarını göstermiştir. Bu bulgular, işe yeni başlayan öğretmenlerin mesleklerinin ilk yılını ve izleyen yılların daha verimli geçirmeleri için pek çok önerinin geliştirilmesini sağlamıştır. Bu öneriler, ilk yılım çalışan öğretmenler için işe uyum programlarımn geliştirilmesi, öğretmen yetiştirme programlarının uyarlanması ve eğitim ortamlarına ilişkin öneriler başlıkları altında toplanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel eğitim öğretmenlerien_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.titleİşe yeni başlayan zihin özürlüler öğretmenlerinin mesleksel sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunları gidermeye yönelik önerilerin geliştirilmesien_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXXXII, 293 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster