dc.contributor.advisor | Girgin, Ümit | |
dc.contributor.author | Ayata Baran, Nuray | |
dc.date.accessioned | 2009-12-14T17:12:45Z | |
dc.date.available | 2009-12-14T17:12:45Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3842 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 354151 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; Eskişehir ili ilköğretim 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıflara devam eden kaynaştırmadaki işitme engelli öğrencilerin öykü metinlerine ilişkin geliştirdikleri şema düzeyleri ile öykü metinlerine ilişkin geliştirilen şema düzeyi üzerinde ilişkisi olabileceği , düşünülen öğrenci özelliklerinden işitme kaybı düzeyi, işitme cihazı kullanma süresi, takvim yaşı ve sınıf düzeyi incelenmiştir. Araştırmada öykü metinlerine ilişkin geliştirilen şema düzeyini değerlendirmek amacıyla betimsel model ve bu beceri düzeyi üzerinde etkisi olabilecek öğrenci özelliklerini incelemek üzere ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada sözü edilen sınıflarda öğrenim gören 22 işitme engelli öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin öykülere ilişkin geliştirdikleri şema düzeylerine ilişkin veriler, okuduğunu anlatma yöntemiyle elde edilmiştir. Öğrencilerin anlatımları Okuduğunu Anlatma Değerlendirme Formu kullanılarak puanlanmıştır. Bu puanlar Okuduğunu Anlatma Değerlendirme Aracı kullanılarak yorumlanmıştır. Güvenirlik çalışması kapsamında değerlendiriciler arası güvenirlik hesaplanmıştır. Araştırma bulgularında; işitme engelli öğrencilerin basit ve orta düzeyde öykü metinlerine ilişkin şemalarının gelişmeye başladığı ancak 4. sınıf düzeyindeki öykü metnine ilişkin şemalarının gelişmediği belirlenmiştir. Öğrencilerin öyküyü oluşturan öğelerden en çok kurulum öğesinde karakterlere ve olayın geçtiği yere, girişim, girişimlerin sonuçları, öykünün sonu, sorun öğelerine ilişkin bilgi geliştirdikleri; en az da plan, içsel tepki ve kurulum öğesinde zamana ilişkin bilgi geliştirdikleri belirlenmiştir. Öykülere ilişkin geliştirilen şema düzeyi ile sınıf düzeyi arasında ve öykülere ilişkin geliştirilen şema düzeyi ile takvim yaşı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma bulgularına dayanarak, bu araştırma kapsamındaki işitme engelli öğrencilerin öykü metinlerine ilişin geliştirdikleri şemalara ilişkin bilgi ve deneyim eksiklikleri olduğu söylenebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşitme özürlü çocuklar -- Eğitim | en_US |
dc.subject | Kaynaştırma (Eğitim) | en_US |
dc.title | Kaynaştırmaya devam eden işitme engelli öğrencilerin öykü şemalarının değerlendirilmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIX, 173 y. : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |