dc.contributor.advisor | Tekin, Elif | |
dc.contributor.author | Turhan, Ceyhan | |
dc.date.accessioned | 2015-10-13T13:36:59Z | |
dc.date.available | 2015-10-13T13:36:59Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3846 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 450231 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Bursa ilinde kaynaştırma uygulamasının yapıldığı ilköğretim okullarının ikinci kademesine devam eden normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşlerini belirlemek, zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencileriyle yaşanan problem davranışların nedenlerin belirlemek ve çözümüne yönelik önerilerini almaktır. Araştırma gönüllü olarak katılan on sekiz normal gelişim gösteren öğrenci ile yürütülmüştür. Bu amaçla yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış ve betimsel olarak analiz edilen bulgular niceliksel olarak sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda, normal gelişim gösteren öğrencilerin çoğunun, kaynaştırma uygulamasına olumlu bakmadıkları ve kaynaştırma öğrencilerinin genel eğitim sınıflarında bilgi ve becerileri tam olarak edinemeyecekleri görüşünde oldukları gözlenmiştir. Ayrıca, normal gelişim gösteren öğrenciler, kaynaştırma öğrencilerinin derslerin akışını bozduklarını, dikkati erini dağıttıklarını, sınıfın başarı ortalamasını düşürdüklerini ifade etmişlerdir. Bu problem davranışların nedenlerine ilişkin olarak, kaynaştırma öğrencilerinin dikkat çekmek istedikleri ya da zihinsel yetersizliklerinden dolayı problem davranışlar sergiledikleri görüşünde oldukları gözlenmiştir. Bu problem davranışların çözümüne yönelik olarak da, kaynaştırma öğrencileriyle aynı sınıfta öğrenim görmek istemediklerini, onların ayrı sınıf veya okullarda eğitim almalarının daha uygun olacağını ifade etmişlerdir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, çeşitli önerilerin ortaya çıkmasını sağlamıştır. En önemli öneri, normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri hakkında bilgi edinme gereksinimlerinin karşılanması yönündedir. Bu uygulamayla, kaynaştırma öğrencileri ile normal gelişim gösteren öğrencilerin aralarında yaşadıkları iletişim sorunları azaltılabilir. Ayrıca, ailelerin kaynaştırma uygulamasının içine alınması ve sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamaları hakkında gerekli bilgiye sahip olmaları diğer öneriler arasında yer almaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kaynaştırma (Eğitim) | en_US |
dc.subject | Özel eğitim | en_US |
dc.title | Kaynaştırma uygulaması yapılan ilköğretim okuluna devam eden normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaştırma uygulamasına ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 101 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |