Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorArdıç, Avşar
dc.date.accessioned2015-10-12T15:47:37Z
dc.date.available2015-10-12T15:47:37Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3858
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 552632en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitiminin etkisini belirlemektir. Bu araştırma üç otistik özellikler gösteren öğrenci ile eğitim ortamında uygulanmıştır. Bu araştırmada denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır.Otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin edinim aşamasında öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitimi, sıvı alımının arttırılmasını ve zaman çizelgesini içerirken aşırı düzeltme uygulamalarını içermeyecek şekilde kullanılmıştır. Uygulama günlük altı saatlik bir çalışmayı gerektirmektedir.Bu araştırmada, hem gözlemciler arası güvenirlik hem de uygulama güvenirliği verileri toplanmıştır. Otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin edinim aşamasında öğretiminde, uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitimin etkiliğini belirlemede grafiksel analiz kullanılmıştır.Araştırma sonuçları, otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitiminin edinim aşamasında kuru kalma ve tuvalete çiş yapma becerilerinde etkili olduğunu göstermiştir. Sosyal geçerlik verileri bu sonuçları desteklemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOtistik çocuklar -- Eğitimen_US
dc.subjectTuvalet eğitimien_US
dc.titleUyarlanmış yoğun tuvalet eğitimi yönteminin otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde etkililiğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 130 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster