Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsel, Oğuz
dc.contributor.authorGüven, Didem
dc.date.accessioned2010-04-08T16:43:11Z
dc.date.available2010-04-08T16:43:11Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3869
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 190191en_US
dc.description.abstractYasaların belirlediği gibi ilköğretim çağına gelmis her birey için eğitim ve öğretim zorunludur ve ilköğretim eğitimini sürdüren her birey için değerlendirme yönetmeliklerin öngördüğü çerçevede yapılmaktadır. İlköğretimde normal olarak adlandırılan akranlarıyla birlikte eğitim ve öğretimini sürdüren zihinsel yetersizliği olan öğrenciler birlikte değerlendirilmektedir. Ancak bu değerlendirilme süreci gerek öğretmeni gerekse zihinsel yetersizliği olan öğrenciyi bir takım sorunlarla karsı karsıya getirmektedir. Bu çalısmanın amacı, genel eğitim ortamlarında öğrenimlerini sürdüren zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin basarılarının değerlendirilmesi ve not verme sistemine iliskin öğretmen görüsleri ve önerilerini belirlemektir. Arastırma 2008-2009 eğitim öğretim yılında Eskisehir il merkezindeki 17 resmi ilköğretim okulunun 4. ve 5. sınıflarında öğrenimlerine devam eden ve zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin öğretiminden sorumlu 25 ilköğretim sınıf öğretmeniyle gerçeklestirilmistir. Arastırmanın verileri, nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmıs görüsme tekniği kullanılarak toplanmıstır. Görüsme verilerinin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıs ve elde edilen veriler sayısallastırılmıstır. Görüsme yoluyla elde edilen veriler tanımlanmıs ve yorumlanmıstır. Arastırmada görüsme yoluyla elde edilen verilerin analiziyle ortaya konulan bulgulara göre, öğretmenler zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin basarılarının belirlenmesinde ve yeni öğretim kararların alınmasında değerlendirme sürecinin önemli olduğunu belirtmislerdir. Bununla birlikte, öğretmenler genel eğitim sınıflarında kaynastırma öğrencisinin gerçek basarı düzeyini belirlemede ve ifade etmede zorlandıklarından ve yeterli destek alamadıklarından söz etmektedirler. Bulgular, özel eğitim yönetmeliğinde, özel gereksinimi olan öğrencilerin basarılarının değerlendirilmesine yönelik açıklamaların olmasına rağmen, öğretmenler yönetmeliğin önerilerini bilmemekte ya da nasıl uygulamaya geçirileceği konusunda yetersiz kaldıkları düsünülmektedir. Kaynastırma uygulamasını benimseyen öğretmenlerin, kaynastırma da çesitli sorunları olmasına rağmen, bunları kendi çabaları ile asmaya çalıstıkları görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklaren_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectKaynaştırma (Eğitim)en_US
dc.titleİlköğretimde kaynaştırma uygulamalarına katılan zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 122 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record