dc.contributor.advisor | Sak, Uğur | |
dc.contributor.author | Ayas, M. Bahadır | |
dc.date.accessioned | 2010-11-25T15:35:03Z | |
dc.date.available | 2010-11-25T15:35:03Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3877 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 181872 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarının değerlendirilmesi ve üstün zekâlılar eğitim programlarına bilimsel anlamda yetenekli öğrencilerin seçiminde kullanılmak üzere tasarlanmış Bilimsel Üretkenlik Testi (BÜT)’ nin psikometrik özellikleri incelenmiştir. Araştırmaya toplam 394 altıncı sınıf öğrencisi katılmıştır. Katılımcılardan 275’ i Üstün Yetenekliler Eğitim Programları (ÜYEP)’ na başvuran öğrencilerden, 119’ u ise Bilecik ili, Bozüyük ilçesine bağlı 4 ilköğretim okuluna devam eden altıncı sınıf öğrencilerinden seçilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerle BÜT’ ün psikometrik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre BÜT’ ün Cronbach Alpha iç tutarlık katsayısı .89 olarak bulunmuştur. BÜT’ te yer alan alt test -toplam test korelasyonları .35 ile .72 arasında değişmektedir. Katılımcılara ait testler iki farklı puanlayıcı tarafından okunmuş ve puanlayıcılar arası güvenirlik katsayıları alt tes puanları için .82 ile .91 arasında bulunmuştur. BÜT’ ün ölçüt geçerliği analizleri için Matematik ve Fen Teknoloji ders notları kullanılmıştır. Hesaplanan ölçüt geçerlik katsayıları Matematik dersi için .47 ve Fen Teknoloji dersi için .45 olarak bulunmuştur. Ölçüt geçerliği için ayrıca Matematiksel Yetenek Testi (MYT) sonuçlarına bakılmış ve ölçüt geçerlik katsayısı .48 olarak bulunmuştur. BÜT’ün ayırt edicilik geçerliği için ÜYEP’ e başvuran öğrencilerin MYT puanları kullanılmıştır. Buna göre BÜT’ ün toplam öğrenci kütlesinin %78.5’ ini, matematik alanında üstün yetenekli grubun ise % 82,4’ ünü doğru bir şekilde sınıflandırdığı belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Özel eğitim | en_US |
dc.subject | Çocuklar -- Zeka düzeyleri | en_US |
dc.subject | Yaratıcı yetenek, Çocuklarda | en_US |
dc.subject | Çocuklar -- Zeka testleri | en_US |
dc.title | Bilimsel üretkenlik testinin ilköğretim 6. sınıf düzeyinde psikometrik özelliklerinin incelenmesi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 81 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |