Eskişehir ilindeki özel anaokullarında çalışan eğiticilerin okulöncesi dönemde kaynaştırma ile ilgili görüşleri
Özet
Bu araştırmanın amacı, özel anaokullarında çalışan eğiticiterin okul öncesi dönemde kaynaştırmaya ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırma gönüllü olarak katılan yirmi altı eğitici ile yürütülmüştür. Bu amaçla, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yan-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Betimsel olarak analiz edilen bulgular niceliksel olarak sunulmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, özel anaokullarında çalışan eğiticiler özel gereksinimli çocuklarla ilgili yeterli bilgiye salıip olmadıklarını ifade etmişlerdir. Eğiticilerden bazıları, her fırsatta konuyla ilgili bilgiye ihtiyaçları olduğunu belirtmişlerdir. Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, çeşitli önerilecin ortaya çıkmasını sağlamıştır. En önemli öneri, kaynaştırma uygulamasının yürütüldüğü okullarda eğiticilerin, okul yönetiminin, okul personelinin, kaynaştırma öğrencisinin ailesinin, normal gelişim gösteren öğrencilerin ve anne-babalarının özel eğitim ve kaynaştırma uygulamalarına yönelik olarak bilgilendirilmeleri yönündedir. Araştırmada, kendileriyle görüşülen eğiticiler eğitim döneminde aldıkları derslerin kaynaştırma uygulamaları sırasında yetersiz olduğu konusunda görüş bildirmişlerdir. Bilgilendirmeterin düzenli aralıklarla seminer, panel ve toplantılar düzenlenerek gerçekleştirilebileceğini belirtmişlerdir. Bunun yanı sıra kaynaştırma uygulamalarının yapıldığı anaokullarında bir özel eğitim uzmanının danışmalık yapması da öneriler arasındadır.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [227]