Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEripek, Süleyman
dc.contributor.authorDikili, Gönül
dc.date.accessioned2011-04-19T10:34:43Z
dc.date.available2011-04-19T10:34:43Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3896
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 178683en_US
dc.description.abstractBu araştırma ile büyük şehir belediyesi statüsünde olan bir ilin bir rehberlik ve araştırma merkezinde zihin yetersizliği tanısı almış çocuğa sahip ailelerin bakış açısından tanılama sürecinde uzmanların ailelerle olan etkileşimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır Araştırma kümesi, 2009-2010 öğretim yılında zihin yetersizliği tanısı almış 40 çocuğun aile üyelerinden oluşmaktadır. Araştırmada amaç bölümünde yer alan soruları yanıtıayabilmek için Ailelerin Bakış Açısından Uzman-Aile Etkileşimleri Anketi geliştirilmiştir. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Anketin üçüncü bölümünde ailelerin görüşlerini alabilmek için derecelendirme yoluyla yanıtlanacak sorular yer almaktadır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, aile üyelerinin uzmanların tutum ve davranış örneklerine ilişkin yaptıkları derecelendirmeler "orta" ve "çok" düzeylerinde olumlu görüşlerde yoğunlaşmaktadır. Aile üyeleri yalnızca "alçak gönüllüydü" davranış örneğinde daha düşük bir derecelendirmede bulunmuşlardır. Benzer bir biçimde aile üyeleri uzmanların iletişim davranışıarına ilişkin davranış örneklerini "orta" ve üzerinde derecelendirmektedir. Davranış örnekleri içerisinde en düşük derecelendirmeler "yeterince zaman ayırdı" davranış örneği için yapılmıştır. RAM'larda çalışan uzmanların görev yükleri ve aile üyelerinin eğitim düzeyleri dikkate alındığında ortaya çıkan bu genel tablo olumlu olarak nitelendirilebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklar -- Aile ilişkilerien_US
dc.subjectZihinsel özürlü çocuklar -- Eğitimen_US
dc.subjectÖzel eğitim -- Anababa katılımıen_US
dc.subjectAnababa-öğretmen ilişkilerien_US
dc.titleZihin yetersizliği tanılı çocuğa sahip ailelerin bakış açısından uzmanların aileler ile etkileşimlerinin değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIV, 39 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster