Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzer, Gökhan
dc.contributor.authorÖzbek, Volkan
dc.contributor.authorElçi, Meral
dc.contributor.authorAydın, Kenan
dc.date.accessioned2014-07-02T08:27:17Z
dc.date.available2014-07-02T08:27:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/38
dc.description.abstractThe leadership plays a key role in determination and application of the innovation strategy like in every management activity. From this point, to examine the relationship between leadership styles and innovation strategy was purposed in determining innovation strategies in this study by revealing the effect of leadership styles studied in modern leadership theories. The owners and general managers of four-star and five-star hotels in Ankara constitute the population of this research. In this research, it is aimed to reach to the whole population by using full enumerication sample method. The data was collected by questionnaires that consisted of phrases regarding innovation strategies, leadership styles and demographical features. In the research, the result that the offensive and oppurtunist innovation strategies of transformational leadership style, the defensive and imitator innovation strategies of charismatic leadershipstyle and transactional leadership style effect the traditional and imitator innovation strategies has be enreached. Additionally, that the modern leadership approache sex amined in the studydon’thave an effect on the dependent innovation strategy has been reached within the research.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, etiğe yönelik araştırmalarda sıklıkla kullanılan dört dindarlık ölçeğinin eş zamanlı geçerliklerini tespit etmek ve bu ölçeklerden yola çıkarak yeni bir dindarlık ölçeği önerisinde bulunmaktır. Araştırma Balıkesir ili Edremit Körfezine bağlı yüksekokullarda ve yine Edremit Körfezinde bulunan küçük işletmelerde kolayda örnekleme yöntemi ile belirlenmiş cevaplayıcılar üzerinde yüz yüze anket uygulanarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma Eylül- Kasım 2010’da toplanan üç ayrı örneklemin verilerine dayanmaktadır; ilki 400, ikincisi 250 üniversite öğrencisinden üçüncüsü ise, küçük işletmelerde satış elemanı olarak çalışan 300 kişi üzerinde uygulanan bir anketten elde edilmiştir. Verilerin analizinde AMOS 18 ve SPSS 16 paket programlarından yararlanılmıştır. Ölçeklerin eş zamanlı geçerliklerini belirlemede korelâsyon analizi, ölçek geliştirmede ise keşifsel ve doğrusal faktör analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları incelendiğinde dört farklı dindarlık ölçeği arasında yüksek korelâsyon değerlerinin ortaya çıktığı görülmüştür. Bu sonuçla, ölçeklerin eş zamanlı geçerliklerinin yüksek olduğu söylenebilir. Bu ölçeklerden yararlanarak ortaya atılan üç boyutlu dindarlık ölçeği için üç farklı örneklem üzerinde yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları da yeni ölçeğin geçerliğini göstermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectReligiosityen_US
dc.subjectScale Developmenten_US
dc.subjectValidityen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectDindarlıken_US
dc.subjectÖlçek Geliştirmeen_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.titleConcurrent Validity of Different Relıgiosity Scales Used In Researches of Marketing Ethics and a Proposal for a New Religiosity Scaleen_US
dc.title.alternativePazarlama Eti̇ğİ Araştırmalarında Kullanılan Farklı Dindarlık Ölçeklerinin Eş Zamanlı Geçerliliği ve Yeni̇ Bir Dindarlık Ölçeğİ Önerisi̇en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster