Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorTekin, Elif
dc.contributor.authorGörgün, Bora
dc.date.accessioned2015-11-05T11:11:57Z
dc.date.available2015-11-05T11:11:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3912
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 907258en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Eskişehir ili Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerinde resmi anaokullarında görev yapan sınıfında özel gereksinimli öğrenci olan ve öğretmen yardımcısı ile çalışmış okul öncesi öğretmenlerinin, öğretmen yardımcısının rol ve sorumlukları hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanarak toplanmıştır. Araştırmaya yirmi öğretmen katılmıştır. Elde edilen veriler araştırma soruları dikkate alınarak betimsel olarak analiz edilmiştir. Bulgular; araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerinin önemli bir kısmının, öğretmen yardımcısının çocuk gelişimi ön lisans programından mezun olması gerektiğini ve öğretmen yardımcısına özellikle tam gün sınıflarında, küçük yaş gruplarında ve özel gereksinimli öğrencinin olduğu sınıflarda ihtiyaç duyduklarını belirtir niteliktedir. Ayrıca, öğretmen yardımcısına ihtiyaç duyulan alanları; öz bakım becerileri, beslenmeye destek, sınıf temizliği ve toplanması, özel gereksinimli öğrencinin akademik ve öz bakım becerilerinde destek, tam gün sınıflarında öğretmenlerin izin saatinde sınıfın kontrolü, çocuklar tuvalete gidip gelirken kontrol, materyal dağıtımı ve gerekli durumlarda çocukların kıyafetlerini değiştirme olarak belirtmişlerdir. Öğretmen yardımcılarının işe alım sürecinde öğretmenin de fikrinin alınması ancak son kararı okul yönetiminin vermesi gerektiği özellikle belirtilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler, öğretmen yardımcılarının kadrolu ve sosyal güvenceli olarak çalışması gerektiğini belirtmişlerdir. Ek olarak araştırma bulguları arasında öğretmen yardımcılarının sınıf içi ve sınıf dışı görevleri, etik sorumlulukları, okul personeli ile ilişkileri yer almaktadır. Araştırma bulguları ışığında veriler tartışılmış ve ileri araştırmalara ve uygulamalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynaştırma (Eğitim)en_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectOkulöncesi eğitimen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.titleSınıfında özel gereksinimli öğrenci olan okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yardımcısının rol ve sorumlulukları hakkındaki görüşlerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXI, 98 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record