dc.contributor.advisor | Tekin, Elif | |
dc.contributor.author | Görgün, Bora | |
dc.date.accessioned | 2015-11-05T11:11:57Z | |
dc.date.available | 2015-11-05T11:11:57Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/3912 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 907258 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ili Tepebaşı ve Odunpazarı ilçelerinde resmi anaokullarında görev yapan sınıfında özel gereksinimli öğrenci olan ve öğretmen yardımcısı ile çalışmış okul öncesi öğretmenlerinin, öğretmen yardımcısının rol ve sorumlukları hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanarak toplanmıştır. Araştırmaya yirmi öğretmen katılmıştır. Elde edilen veriler araştırma soruları dikkate alınarak betimsel olarak analiz edilmiştir. Bulgular; araştırmaya katılan okul öncesi öğretmenlerinin önemli bir kısmının, öğretmen yardımcısının çocuk gelişimi ön lisans programından mezun olması gerektiğini ve öğretmen yardımcısına özellikle tam gün sınıflarında, küçük yaş gruplarında ve özel gereksinimli öğrencinin olduğu sınıflarda ihtiyaç duyduklarını belirtir niteliktedir. Ayrıca, öğretmen yardımcısına ihtiyaç duyulan alanları; öz bakım becerileri, beslenmeye destek, sınıf temizliği ve toplanması, özel gereksinimli öğrencinin akademik ve öz bakım becerilerinde destek, tam gün sınıflarında öğretmenlerin izin saatinde sınıfın kontrolü, çocuklar tuvalete gidip gelirken kontrol, materyal dağıtımı ve gerekli durumlarda çocukların kıyafetlerini değiştirme olarak belirtmişlerdir. Öğretmen yardımcılarının işe alım sürecinde öğretmenin de fikrinin alınması ancak son kararı okul yönetiminin vermesi gerektiği özellikle belirtilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler, öğretmen yardımcılarının kadrolu ve sosyal güvenceli olarak çalışması gerektiğini belirtmişlerdir. Ek olarak araştırma bulguları arasında öğretmen yardımcılarının sınıf içi ve sınıf dışı görevleri, etik sorumlulukları, okul personeli ile ilişkileri yer almaktadır. Araştırma bulguları ışığında veriler tartışılmış ve ileri araştırmalara ve uygulamalara yönelik önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kaynaştırma (Eğitim) | en_US |
dc.subject | Özel eğitim | en_US |
dc.subject | Okulöncesi eğitim | en_US |
dc.subject | Öğretmenler | en_US |
dc.title | Sınıfında özel gereksinimli öğrenci olan okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen yardımcısının rol ve sorumlulukları hakkındaki görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XI, 98 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |