Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCavkaytar, Atilla
dc.contributor.authorUçar, Ahmet Serhat
dc.date.accessioned2016-11-22T15:02:11Z
dc.date.available2016-11-22T15:02:11Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/3952
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 399821en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ülkemizdeki zihin yetersizliği olan bireylere yönelik mevcut istihdam politikalarının, mesleki eğitim merkezlerinde sunulan mesleki eğitimin, işe yerleştirme sürecinin ve iş yaşamının, bu süreçte yer alan paydaşlar olan öğretmenler, okul yöneticileri, ebeveynler, işverenler ve zihin yetersizliği olan bireyler tarafından değerlendirilmesi ve sürecin geliştirilmesine yönelik önerilerinin belirlenmesidir. Araştırma 10 öğretmen, beş okul yöneticisi, dokuz ebeveyn, sekiz işveren ve sekiz zihin yetersizliği olan birey olmak üzere 40 katılımcı ile Eskişehir ilinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma, nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak desenlenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Araştırma bulguları, okul yöneticileri, işverenler ve zihin yetersizliği olan bireylerin, mesleki eğitime ilişkin fazla sayıda olumlu görüş, öğretmenlerin ise olumsuz görüş bildirdiği görülmektedir. Mesleki eğitimin geliştirilmesi bağlamında, neredeyse tüm paydaşlar atölye sayısının ve çeşitliliğinin arttırılmasını önermişlerdir. İşe yerleştirme sürecinde öğretmenler ve okul yöneticileri sürece rehberlik ederek dâhil olduklarını ifade ederken, ebeveynler ve işverenler, sürece dâhil olmadıklarını dile getirmiştir. Paydaşlar işe yerleştirme sürecinin iyileştirilmesi adına Türkiye İş Kurumu'nun (İŞKUR) süreçte daha aktif rol oynaması gerektiğini ifade etmiştir. Zihin yetersizliği olan bireylerin iş yaşamında karşılaştığı olumlu ve olumsuz durumların müşteri kaynaklı olduğu belirtilmekte, toplumu bilinçlendirme çalışmalarıyla olumsuz durumların önüne geçilebileceği düşünülmektedir. İstihdamın arttırılması bağlamında neredeyse tüm alt gruplar özel sektörün de sürece istihdam sağlayarak dâhil olması gerektiğini ifade etmektedir. Devlete ise ceza ve teşviklerin artırılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectZihin özürlü çocuklar -- Eğitimen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.titleZihin yetersizliği olan bireylerin istihdam sürecinde yer alan paydaşların istihdam sürecine yönelik görüş ve önerilerien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpage148 yaprak + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster