dc.contributor.advisor | Uzuner, Yıldız | |
dc.contributor.author | İstel, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2018-05-10T11:43:22Z | |
dc.date.available | 2018-05-10T11:43:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4008 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 480294 | en_US |
dc.description.abstract | Engelliler Entegre Yüksekokulu’nda (EEYO) işitme kayıplı bireylerin birçoğu mesleki eğitime geçişte yeni konu ve kavramlar, okuma, anlama, yazma ve iletişim gibi pek çok sorunla karşılaşmaktadırlar. Bu nedenle ister ortaokul isterse yüksekokul düzeyinde olsun mesleki eğitim için işitme kayıplı bireylere de düzeylerine ve ihtiyaçlarına uygun öğretim programı hazırlanması gereklidir. Bu araştırmanın amacı, işitme kayıplı bireylere EEYO’nda “Yapı Ressamlığı" programı mesleki alan öğretim elemanının Yapı Bilgisi I-II dersleri ile Yazılı ve Sözlü Anlatım I-II ve Matematik I-II dersleri işbirliğinin kısmen gerçekleştiği ya da gerçekleşemediği durumlarda mesleki bilgi ve terminoloji öğretimini dengeli öğretim yaklaşımını kullanarak nasıl gerçekleştirdiğini incelemektir. Eylem araştırması olarak desenlenen çalışma “Hazırlık, “Uygulama” “İzleme” süreçlerinden oluşmuştur. Araştırmanın katılımcıları Yapı Ressamlığı Programında 2014-2015 ve 2015-2016 öğretim yıllarında Yapı Bilgisi I ve Yapı Bilgisi II derslerini alan 1. sınıf öğrencileri, araştırmacı, öğretim elemanları ve Tez Geçerlik ve Güvenilirlik Komitesi’nden oluşmuştur. Gözlemler, araştırmacı günlüğü, belgeler, ürünler, kontrol listeleri ve toplantılarla toplanan tüm veriler süreç içinde ve sonunda göz önünde tutularak betimsel ve tümevarımsal analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretim programında yapılan iyileştirmelerin öğrenme- öğretme sürecine olumlu yansımaları olduğu, araştırmacının hem araştırma metodolojisi hem de öğrencilerin yaşına, dil düzeyine, öğrenme stillerine ve içeriğe uygun ders planı ve materyal hazırlama, uygulama konularında gelişmeler gösterdiği belirlenmiştir. Çalışmanın işitme kayıplıların yapı bilgisi öğretimine ve alanyazına da katkıda bulunacağı düşünülmektedir | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İşitme özürlü çocuklar -- Eğitim | en_US |
dc.title | İşitme engelli gençlere uygulanan yapı bilgisi dersinin öğretim sürecinin incelenmesi: eylem araştırması | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIX, 198 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |