Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGülmez, Bahadır
dc.contributor.authorUçan, M. Hilmi
dc.date.accessioned2014-12-03T10:46:34Z
dc.date.available2014-12-03T10:46:34Z
dc.date.issued1999
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4109
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 138329en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, bir iletişim sistemi olarak göstergebilimin yazınsal metne yaklaşım tarzı ve sınıf içi uygulamaları inceleniyor. Birinci Bölüm'de, kuramsal çerçevede göstergebilimin, anlatı metinlerini analiz ederken kullandığı anahtar kavramlar örnekleriyle verildi. İkinci Bölüm'de, Guy de Maupassant'ın ''La Parure'' adlı öyküsünü göstergebilimsel bir okuma örnekçesi olarak sunduk. Okuma boyunca, metni doğru anlamanın önemini, bir okuma yöntemi olarak göstergebilimin okuyucuya sunduğu olanakları, göstergebilimin kullandığı şemalarla, tablolarla metnin anlamını ortaya koymaya; yeri geldikçe kuramsal açıklamalarda da bulunarak vermeye çalıştık. Üçüncü Bölüm'de aynı yazarın ''Madame Baptiste'' adlı öyküsünü ''Eğitimde Göstergebilim'' başlığı altında okuduk. Sınıf içinde yapılabilecek alıştırmalara dikkat çektik. Sınıf içi alıştırmaların yanında, değişik yazarların yine sınıf içine yönelik uygulama alıştırmaları sunduk. Metinlerarası ilişkilerin önemini vurgulayıp, on öyküsü çerçevesinde Guy de Maupassant'ın, öykülerinde kullandığı istek kipliğine (modalite de vouloir) dikkat çektik.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGöstergebilim ve edebiyaten_US
dc.subjectMetinlerarası ilişkileren_US
dc.subjectSöylem çözümlemesien_US
dc.titleUne lecture semiotique de Guy de Maupassant autour de ''La Parure'' et de ''Madame Baptiste'' : (strategie pour une lecture semiotique dans le classe de FLE)en_US
dc.title.alternativeGuy de Maupassant'ın ''La Parure'' ve '' Madame Baptiste'' öyküleri çerçevesinde göstergebilimsel bir okuma.en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, III, 148 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster