Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGümüş, Murat
dc.contributor.authorHamarat, Bahattin
dc.date.accessioned2014-08-06T19:18:40Z
dc.date.available2014-08-06T19:18:40Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/410
dc.description.abstractThis paper aims to set the critical link between organizational commitment and business excellence in seasonal hotels where the seasonal staffing is the matter in service offerings. Assuming the perceptual difference of permanent and seasonal managers and employees towards their companies, the level of their continuance commitment and perception of their business excellence were sought through a face-to-face questionnaire form at their workplaces. Differences between each group were analysed through t-test, Analysis of Variance, Tukey Honestly Significance Difference test (T-HSD). In order to clarify the link between groups and to create map, correspondence analysis was run. Findings show that business excellence perception makes difference on continuance commitment; permanent staff and managers have higher level of commitment. It can be concluded that managers of seasonal hotels should value and consider the whole workforces and should create business excellence if their goal is to perform better and make difference against their competitors.en_US
dc.description.abstractBu çalışma hizmet sunumunda sezonluk personelin sorun olduğu sezonluk otellerde örgütsel bağlılık ve iş mükemmelliği arasındaki önemli bağı belirlemeye çalışmaktadır. Kadrolu ve sezonluk yönetici ve çalışanların kendi firmalarına yönelik algısal farkları var sayılarak söz konusu grupların maliyet bazlı bağlılık düzeyleri ve iş mükemmellik algıları yüz yüze görüşme yoluyla araştırılmıştır. Gruplar arasındaki farklar t-testi, Varyans Analizi ve çoklu karşılaştırma testlerinden Tukey Honestly Significance Difference test (T-HSD) ile sınanmıştır. Gruplar arasındaki bağı netleştirmek ve bir harita oluşturmak için uyum analizi kullanılmıştır. Bulgular maliyet bazlı bağlılık açısından iş mükemmelliği algısının fark yarattığını, kadrolu personel ve yöneticilerin bağlılık düzeylerinin daha yüksek olduğunu göstermiştir. Sezonluk otellerin yöneticileri daha iyi başarı göstermek ve rakiplerine üstünlük sağlamak için tüm iş gücüne değer vermeli, tüm personeli dikkate almalı ve iş mükemmelliği yaratmalıdırlar.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrganizational Commitmenten_US
dc.subjectBusiness Excellenceen_US
dc.subjectSeasonal Hotelsen_US
dc.subjectCorrespondence Analysisen_US
dc.subjectÖrgütsel Bağlılıken_US
dc.subjectİş Mükemmelliğien_US
dc.subjectSezonluk Otelleren_US
dc.subjectUyum Analizien_US
dc.titleBusiness Excellence And Organizational Commitment In Seasonal Hotelsen_US
dc.title.alternativeSezonluk Otellerde İş Mükemmelliği ve Örgütsel Bağlılıken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster