Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBalpınar, Zülal
dc.contributor.authorGürsoy, Esim
dc.date.accessioned2014-12-03T10:11:33Z
dc.date.available2014-12-03T10:11:33Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4164
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195679en_US
dc.description.abstractHala büyümekte olan bir alan olarak dil öğrenme stratejileri üzerine yapılan araştıımaların farklı ortamları kapsayacak şekilde genişletilmesine ihtiyaç vardır. Bu alanda yapılan önceki araştırmalar incelendiğinde araştırmaların çoğunluğunun ikinci dil ortamlannda (ESL) yapıldığını ve büyük bir bölümünün gençler ve yetişkinler üzerinde yapıldığını görürüz. Buna bağlı olarak geliştirilen strateji taksonomileri ve envanterleri bahsedilen ortamı ve yaş grubunu kapsamaktadır. Dil öğrenme stratejilerini içeren yazında bazı noktalara el değmemiştir ve bu noktalar bu alanlara doğru araştırmaları genişlemeyi desteklemektedirler. Bu açıdan bakıldığında bu çalışma yukarıda bahsedilen konulara değinmeye çalışmaktadır. Çalışma belirtilenden (ESL) farklı olarak yabancı dil öğrenme (EFL) ortamında gerçekleştirilmiş ve birinci aşama ve ikinci aşama olarak adlandırılan iki bölümden oluşmaktadır. Birinci aşamada çocukların ne tür dil öğrenme stratejileri kullandıklarını saptamak amacıyla veri toplanmıştır. Veriler, yan kontrollü anket, görev-tabanlı görüşmeler, görev sırasında gerçekleştirilen öğrenci gözlemleri, bu görüşmelerde tutulan alan notları, okuma ve yazma becerileri için yüksek sesle düşünme protokolü, sınıf gözlemleri ve bir anketten elde edilen sonuçlara göre gerçekleştirilen genel görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Ayrıca veri toplanan okullarda da çeşitliliğe gidilmiştir. Birinci aşamada Bursa'daki özel okullarda okuyan 54 üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencisi kullanmıştır. Birinci aşamanın sonunda çocukların dil öğrenme stratejileri tespit edilmiş ve Rebecca Oxford'un (1990) sınıflandırması temel alınarak bir taksonomi geliştirilmiştir. İkinci aşamada, birinci aşamada elde edilen bilgilerden yararlanarak ve Oxford'un dil öğrenme stratejileri taksonomisini temel alınarak çocuklar için bir dil öğrenme stratejileri envanteri geliştirilmiştir. Oxford'un taksonomisinin seçilmesinin nedeni şu ana kadar, geliştirilmiş en kapsamlı sınıflandırma olmasıdır, ancak bu taksonomiye birinci aşamanın sonunda yer alan tüm yeni stratejiler ve strateji grupları eklenerek geliştirilen araca konmuştur. Envanter 402 dört ve beşinci sınıf öğrencileri üzerinde denenmiş ve on gün sonra ilk uygulamada yer alan 45 öğrenciye tekrar uygulanmıştır. Ölçeğin, görünüş geçerliği, kapsam geçerliği, yapı geçerliği (faktör analizi ile), Pearson Momentler Korelasyonu ile gerçekleştirilen test tekrar-test güvenirliği, Cronbach Alpha kullanılarak yapılan iç güvenirliği ve madde toplam korelasyonu hesaplanmıştır. Analizlerin sonunda 30 maddeden oluşan ve üçlü likert olarak hazırlanan geçerli ve güvenilir bir ölçeğe ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve diller -- Öğretimen_US
dc.subjectİkinci dil edinimien_US
dc.titleA study on identifying children's language learning strategies and developing a children's inventory for language learning strategies (Chills)en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIX, 261 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster