dc.contributor.advisor | Özcan, Fatma Hülya | |
dc.contributor.author | Oruç, Nesrin | |
dc.date.accessioned | 2015-10-13T17:49:57Z | |
dc.date.available | 2015-10-13T17:49:57Z | |
dc.date.issued | 2007 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4204 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 457294 | en_US |
dc.description.abstract | Öğretmenler öğrencilerinin dikkatini öğrettikleri forma nasıl çeker? Araştırmacının öncelikli hedefi forma odaklı öğretim yönteminde kullanılan en etkili dikkat çekme tekniğini bulmaktır. Dikkat çekme tekniklerinin etkilerini ölçmek için ön-test son-test desenli bir çalışma uygulanmıştır. Çalışmanın katılımcıları Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu orta seviyede okuyan öğrenciler olmuştur. Çalışmaya katılan 90 katılımcı rasgele üç deney grubu: itili üretim grubu, görsel zenginleştirilmiş girdi grubu ve süreç odaklı dil öğretim grubu ve geleneksel eğitimine devam eden bir kontrol grubu olarak ayrılmıştır. Her grup öntesti aldıktan sonra araştırmacı tarafından 4 saat uygulamaya tabi tutulmuş ve uygulamadan hemen sonra aynı testi son test olarak almıştır. Dört hafta sonra ise gruplar aynı testi gecikmeli son test olarak tekrar almıştır. Ön ve son test sonuçlarına göre yapılan analizler gösteriyor ki itili üretim ve süreç odaklı dil öğretimi hedef formun öğrenilmesinde etkili iken, gecikmeli son test sonuçlarına göre ise, sadece süreç odaklı dil öğretimi katılımcılarda hedef formun kalıcı olmasını sağlamıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Dilbilgisi -- Öğretim | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılar | en_US |
dc.title | Visually enhanced input, input processing or pushed output : a study on grammar teaching | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XII, 160 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |