Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzcan, Fatma Hülya
dc.contributor.authorOruç, Nesrin
dc.date.accessioned2015-10-13T17:49:57Z
dc.date.available2015-10-13T17:49:57Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4204
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 457294en_US
dc.description.abstractÖğretmenler öğrencilerinin dikkatini öğrettikleri forma nasıl çeker? Araştırmacının öncelikli hedefi forma odaklı öğretim yönteminde kullanılan en etkili dikkat çekme tekniğini bulmaktır. Dikkat çekme tekniklerinin etkilerini ölçmek için ön-test son-test desenli bir çalışma uygulanmıştır. Çalışmanın katılımcıları Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu orta seviyede okuyan öğrenciler olmuştur. Çalışmaya katılan 90 katılımcı rasgele üç deney grubu: itili üretim grubu, görsel zenginleştirilmiş girdi grubu ve süreç odaklı dil öğretim grubu ve geleneksel eğitimine devam eden bir kontrol grubu olarak ayrılmıştır. Her grup öntesti aldıktan sonra araştırmacı tarafından 4 saat uygulamaya tabi tutulmuş ve uygulamadan hemen sonra aynı testi son test olarak almıştır. Dört hafta sonra ise gruplar aynı testi gecikmeli son test olarak tekrar almıştır. Ön ve son test sonuçlarına göre yapılan analizler gösteriyor ki itili üretim ve süreç odaklı dil öğretimi hedef formun öğrenilmesinde etkili iken, gecikmeli son test sonuçlarına göre ise, sadece süreç odaklı dil öğretimi katılımcılarda hedef formun kalıcı olmasını sağlamıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Dilbilgisi -- Öğretimen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim -- Yabancılaren_US
dc.titleVisually enhanced input, input processing or pushed output : a study on grammar teachingen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 160 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record