dc.contributor.advisor | Keçik, İlknur | |
dc.contributor.author | Kuru Gönen, S. İpek | |
dc.date.accessioned | 2012-08-06T16:36:12Z | |
dc.date.available | 2012-08-06T16:36:12Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4246 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 21927 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği hizmet öncesi öğretmen eğitiminde yansıtmalı karşılıklı akran eğitimi (YKAE) uygulamasını gerçekleştirerek bu uygulamanın öğretmen adaylarının yansıtma seviyelerine etkisini ve onların uygulama ile ilgili algılarını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçlar doğrultusunda, Anadolu Üniversitesi İngilizce Öğrctmenliği programına kayıtlı 12 öğretmen adayı çalışmaya katılmıştır. YKAE uygulamasının sistematik ve etkili bir şekilde uygulanabilmesi için uygulama öncesi bir eğitim süreci düzenlenmiş ve bu amaçla gözlem formları, eğitim döngü kontrol listeleri ve müdahale toplantılan kontrol listeleri gibi farklı araçlar geliştirilip kullanılmıştır. Katılımcılara YKAE konusunda 12 haftalık bir eğitim verilmiş ve sekiz hafta boyunca YKAE uygulamalarına katılmaları sağlanmıştır. Çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma araçları kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak, katılımcıların yansıtma seviyelerinde bir farklılık oluşup oluşmadığını görmek amacıyla eğitim öncesi ve sonrası ve YKAE uygulaması öncesi ve sonrası üç kez Yansıtmalı Düşünme Özniteliği Çizelgesi uygulanmıştır. Nitel veri toplama araçları olarak ise, öğretmen adayları eğitim sürecinin bitiminde bir kez ve YKAE uygulaması boyunca haftalık olarak öğretim performansları üzerine ve akran eğitim döngüleri üzerine yansıtma günlükleri tutmuşlardır. Ayrıca, öğretim sonrası tartışma toplantılarından alınan ömekler nitel destek amacıyla analiz edilmiş ve bütün katılımcılar ile çalışma sonunda görüşmeler yapılmıştır. Çalışma sonuçları bütün öğretmen adaylarının YKAE deneyiminden en üst düzeyde fayda sağladıklarını göstermektedir. Katılımcıların yansıtma seviyeleri aldıkları eğitim sonrası artmış ve YKAE uygulamasına katıldıktan sonra da artmaya devam etmiştir. Bunun yanı sıra, öğretmen adayları YKAE eğitimini ve YKAE uygulamasını olumlu karşılamışlar ve yararlı bulmuşlardır. Bu deneyimin, sadece öğretim becerilerine değil aynı zamanda sosyal ve duyuşsal yönlerinin gelişınesine de katkı sağladığını belirtmişlerdir. Çalışmaya katılan öğretmen adayları akran eğitimi ile kendi gelecek kariyerleri arasında bir ilişki kurmuşlardır. Çalışmanın sonuçları, öğretmen adaylarının gelecekteki gelişimleri için akran eğitimi ve uygulama konusunda istekli olduklarını ortaya çıkarmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dil öğretmenleri -- Yetiştirme | en_US |
dc.title | A study on reflective reciprocal peer coaching an aplication in pre-service English language teaching context | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVI, 300 y. + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |