Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurmuşoğlu Köse, Gül
dc.contributor.authorYüksel, İlknur
dc.date.accessioned2012-10-01T15:31:19Z
dc.date.available2012-10-01T15:31:19Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4247
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 17065en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türk İngilizce Öğretmen adaylarının genel ve akademik sözcük bilgisi yeterlikleri ve performanslarını çapraz kesişimli olarak incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, alan yazındaki teorik ve ampirik çalışmalardan faydalanılarak, bir taslak çerçevesinde ikinci dilde genel ve akademik sözcük bilgisi yeterliği ve performansı, algısal ve üretimsel sözcük bilgisi boyutlarıyla bağdaştırılarak incelenmiştir. Çoklu test yaklaşımı ile, 1. sınıf birinci ve ikinci dönem, 2.sınıf, 3.sınıf ve 4.sınıfa devam eden 371 öğrencinin sözcük bilgisi yeterlikleri ve performansları, algısal (kaç sözcük biliyorlar; ne kadar iyi biliyorlar) ve üretimsel (sözcük kullanım ve çeşitlilik) boyutları açısından incelenmiştir. Hem genel hem de akademik sözcük bilgisi için, bir dizi test kullanılmıştır; Schmit et al (2001) tarafından geliştirilen, Sözcük Seviye Testi, algısal genel ve akademik sözcük genişliğini ölçme amacıyla uygulanmıştır. Bunun yanı sıra, Sözcük Çağrışım Testi (Read, 2000) katılımcıların sözcük derinliğini incelemek amacıyla verilmiştir. Katılımcıların genel ve akademik sözcük performanslarını belirlemek için, Vocabprofile ve WordSmith Tools programlarıyla toplanılan tartışmalı kompozisyonların analizinde kullanılmış ve katılımcıların sözcük profilleri ve sözcük çeşitlilikleri belirlenmiştir. Ayrıca, algısal ve üretimsel akademik sözcük bilgisinin daha kapsamlı incelenmesi için Akademik Sözcük Bilgisi Testi, ek olarak geliştirilmiş ve kullanılmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Söz dağarcığıen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretimen_US
dc.titleCross-sectional evaluation of Turkish ELT majors' general and academic lexical competence and performanceen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIX, 243 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster