dc.contributor.advisor | Keçik, İlknur | |
dc.contributor.author | Uçar, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2019-02-11T09:50:37Z | |
dc.date.available | 2019-02-11T09:50:37Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/4277 | |
dc.description | Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 433731 | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, farkındalık, geri kazanım ve üretici aktiviteler aracıyla yapılan açık yönergeli sözcük öbekleri öğretiminin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin akademik yazma becerileri üzerindeki etkisini araştırmak ve onların bu uygulama ile ilgili düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın katılımcıları, Osmaniye Korkut Ata Üniveritesi, Yabancı Diller Yüksekokulu'nda kayıtlı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 30 Türk öğrencidir. Çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma araçları kullanılmıştır. Çalışma, katılımcıların bir deney grubunda yer aldığı grup içi zaman serisi tasarımını içermektedir. Algıya dayalı bilgilerini ölçmek için çoktan seçmeli testin, kontrollü üretmeye dayalı bilgileri ölçmek için boşluk doldurma testin ve kontrolsüz üretmeye dayalı bilgileri ölçmek için ise tartışma paragraflarının ön-test, uygulama sonrası test ve ertelenmiş test sonuçları toplanmıştır. Nitel veriler ise on beş kapalı uçlu ve üç açık uçlu soru içeren iki bölümden oluşan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları farkındalık, geri kazanım ve üretici aktiviteler aracıyla yapılan açık yönergeli sözcük öbekleri öğretiminin hem algıya dayalı bilginin kazanımı ve bilgiyi akılda tutma üzerinde etkisi hem de kontrollü ve kontrolsüz üretmeye dayalı bilginin kazanımı ve akılda tutma üzerinde önemli bir etkisi olmuştur. Yine de, kontrolsüz üretmeye dayalı bilginin uygulama sonrası ve ertelenmiş test sonuçları, katılımcıların akılda tutma oranlarında önemli bir derecede düşüş olduğunu göstermiştir. Çalışmanın nitel bölümünün sonuçları, katılımcıların bu uygulamadan, hedef sözcük öbeklerini kullanarak akademik yazma kalitelerini geliştirmede yarar sağladıklarını ve uygulamadan sonra kendi yazılarında daha fazla hedef sözcük öbeği kullanmaya istekli olduklarını göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İngiliz dili -- Öğretim | en_US |
dc.subject | Akademik yazı | en_US |
dc.title | The ımpact of the explıcıt ınstructıon of lexıcal bundles on academıc wrıtıng skılls of Turkısh EFL learners | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XVI, 179 yaprak : resim + 1 CD-ROM. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |