Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaşaran, Bora
dc.contributor.authorTanır, Ahmet
dc.date.accessioned2018-09-11T15:57:17Z
dc.date.available2018-09-11T15:57:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4292
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 491328en_US
dc.description.abstractAraştırmacı, mobil cihazların, özellikle akıllı telefonların yoğun kullanımını sonucu ortaya çıkan duruma atıfta bulunarak, duyarsızcı öğrenme teorisini önermiştir. Bu teori kapsamında, mobil öğrenmenin Almanca Öğretmenliği Bölümü lisans öğrencilerinin Almanca sözcük öğrenimi başarılarına olası etkisinin tespit edilmesi araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Araştırma, 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı Bahar Döneminde Anadolu Üniversitesi Almanca Öğretmenliği Bölümü birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 28 deney ve 29 kontrol grubunda olmak üzere 58 öğrenciyle Sözlü İletişim Becerileri I dersinde yürütülmüştür. Deney grubunda Başaran (2017a) tarafından tasarlanan akıllı telefonlara uyumlu Mobilmetri uygulaması ile mobil öğrenme süreci yürütülürken, kontrol grubunda geleneksel öğrenme gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verilerini analiz etmek için yüzde, frekans ve t-Teste başvurulmuştur. Nitel veriler ise, içerik analizi ile analiz edilmiş ve istatiksel analiz sonuçlarıyla birlikte, öğrenme süreci göz önünde bulundurularak yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, Almanca sözcük öğretimi bağlamında, geleneksel öğrenme ve akıllı telefon destekli mobil öğrenme arasında mobil öğrenme lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir (t = 7.455; df = 55; p ? .000). Ayrıca değerlendirme formundan elde edilen nitel veriler istatistiksel verileri desteklemektedir. Sonuç olarak, katılımcılar Almanca sözcük öğretiminde akıllı telefon ve mobil uygulama kullanımına yönelik olumlu görüş bildirmişlerdir.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAlman dili -- Öğretimen_US
dc.subjectDil ve diller -- Öğretimen_US
dc.titleDie Möglichen auswirkungen des mobilen lernens auf den lernerfolg im rahmen der wortschatzentwicklung im daf-unterricht (Am beispiel der Anadolu Universitat)en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, 309 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster