Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkın, Dilek
dc.contributor.authorCeyhan, Esra
dc.date.accessioned2014-08-12T06:08:36Z
dc.date.available2014-08-12T06:08:36Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/439
dc.description.abstractBu çalışmada, resmi ve özel genel lise öğrencilerinin aileden, arkadaştan ve öğretmenden algılanan sosyal destek düzeylerine göre kendini kabul düzeylerinin farklılık gösterip, göstermediği incelenmiştir. Araştırma, 973 lise öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Kendini Kabul Envanteri Lise Formu ve Algılanan Sosyal Destek Ölçeği ile toplanılan verilerin analizinde, Faktöriyel Varyans Analizi uygulanmıştır. F istatistiği önemli bulunduğunda Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; özel genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeyleri resmi genel lise öğrencilerinin kendini kabul düzeylerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Ayrıca, resmi ve özel genel lise öğrencilerinin, aileden, arkadaştan ve öğretmenden algılanan sosyal destek düzeyleri yüksek olanların, düşük olanlara göre kendini kabul düzeylerinin anlamlı düzeyde yüksek olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was investigated whether public and private high school students’ self-acceptance levels vary according to perceived social support levels from family, friends and teachers. This study was carried out with 973 high school students. Data collected by Self Acceptance Inventory high school form and Perceived Social Support Scale were analyzed by means of Factorial Analysis of Variance. When F-statistics were found to be significant, Tukey HSD was used. According to the findings, self acceptance levels of private high school students were significantly higher than those from public high school students. Moreover, it was found that self acceptance levels of both private and public high school students with higher levels of perceived social support levels from family, friends and teachers were significantly higher than that of those whose perceived social support from family, friends and teachers were low.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Lise Öğrencisien_US
dc.subjectResmi Lise Öğrencisien_US
dc.subjectKendini Kabulen_US
dc.subjectAlgılanan Sosyal Desteken_US
dc.subjectPrivate High School Studenten_US
dc.subjectPublic High School Studenten_US
dc.subjectSelf-Acceptanceen_US
dc.subjectPerceived Social Supporten_US
dc.titleResmi Ve Özel Genel Lise Öğrencilerinin Ailelerinden, Arkadaşlarından Ve Öğretmenlerinden Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Açısından Kendini Kabul Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation Of Public And Private High School Students’ Self-Acceptance Levels According To Perceived Social Support Levels From Family, Friends And Teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US
dc.contributor.institutionauthorCeyhan, Esra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster