Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTorlak, Ömer
dc.contributor.authorUçkun, Nurullah
dc.date.accessioned2014-08-12T06:35:46Z
dc.date.available2014-08-12T06:35:46Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/462
dc.description.abstractKOBİ’lerin yönetim ve nitelikli insan kaynaklarıyla ilgili sorunlar yanında, pazarlama ve finansman sorunlarının öne çıktığı görülmektedir. Aslında bu iki sorunun arakesiti pek çok sorunun da kaynağı durumundadır. Araştırmanın amacı, KOBİ’lerin pazarlama ve finansman sorunları ile bu sorunlar arasındaki arakesitin belirlenmesidir. Bu noktadan yola çıkarak, Eskişehir’deki KOBİ’lerin finansman ve pazarlama sorunlarının neler olduğu belirlenmeye çalışılmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, işletmelerin en ciddi finansman sorunlarının nakit para sıkıntısı, piyasa durgunluğu ve kredi faizlerinin yüksekliği olduğu anlaşılmıştır. Pazarlama sorunları bakımından ise işletmelerin yeni ürün geliştirme güçlüğü, tüketici tercihlerinin hızlı değişimi ve rakiplerin fiyat anlaşmaları sorunlarıyla ağırlıklı olarak karşı karşıya oldukları görülmüştür. KOBİ’lerde karşılaşılan finansman ve pazarlama sorunlarının işletme büyüklüğüne ya da faaliyette bulunulan sektörlere göre farklılık göstermediği yapılan analiz sonucunda ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractSMEs have some problems about not only the management and qualified human resources but also marketing and finance. Actually, the interface of these two problems is also the main reason of many others. The aim of this study is to determine marketing and financial problems and interface of these two problems of SMEs. From this viewpoint, the aim of this study is to determine the financial and marketing problems of SMEs in Eskişehir. It is obvious that, the most important financial problems of SMEs are cash shortage, stagnantion in markets, and high credit interests. Difficulties of new product development, rapid changes of consumer preferences, and price contracts of competitors are the most important marketing problems of SMEs. The results of the research indicated that, financial and marketing problems of SMEs have not differentiated as employee numbers and industries have varied.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKOBİen_US
dc.subjectPazarlama Sorunlarıen_US
dc.subjectFinansman Sorunlarıen_US
dc.subjectKOBİ'lerin Pazarlama Ve Finansman Sorunları Arakesiten_US
dc.subjectSMEen_US
dc.subjectMarketing Problemsen_US
dc.subjectFinancial Problemsen_US
dc.subjectThe İnterface Of Marketing And Financial Problems Of Smesen_US
dc.titleEskişehir’deki Kobi’lerin Pazarlama Ve Finansman Sorunları Ara Kesitien_US
dc.title.alternativeThe Interface Of The Marketing And Financial Problems Of Small And Medium Sized Businesses In Eskısehiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster