Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNamlu, Ayşen Gürcan
dc.date.accessioned2014-08-12T06:42:39Z
dc.date.available2014-08-12T06:42:39Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/475
dc.description.abstractBilişötesi öğrenme stratejileri genel olarak bireyin kendi öğrenme biliş sistemi, yapısı ve çalışması hakkındaki bilgisidir. Öğrenme sürecinin etkinleştirilmesi için öğrencinin bilişötesi öğrenme stratejilerinin durumu ve düzeyi hakkında bilgi sağlayacak bir ölçme aracına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışmada bir Bilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçeği geliştirilmesi amaçlanmıştır. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması için; normal dağılım analizleri, faktör analizi, iç tutarlık katsayısı, madde-toplam korelasyon katsayıları ve ayırt edici geçerlik analizleri yapılmıştır. Araştırmaya 655 üniversite öğrencisi katılmıştır. Yapı geçerliği sonuçları ölçeğin toplam varyansın %45'ini açıklayan dört faktör yapısına sahip olduğunu göstermiştir. Yapılan tüm analizler sonucunda ölçeğin üniversite öğrencilerinin bilişötesi öğrenme stratejilerini ölçmede geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractMetacognitive learning strategies are learner’s knowledge about his/her own learning, cognitive system and structure. The main purpose of this study was to develop a metacognitive learning strategies scale. Data for this study were collected from 655 university students. In order to establish the validity and reliability, factor analysis, interval consistency coefficient, item-total correlation coefficient and concurrent validity analyses were used. Factor analysis showed that the scale had four factors which explained 45% of the total variance. As a result, the scale, which was developed to measure university students’ metacognitive learning strategy levels, was found to be valid and reliable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectBüişötesi Öğrenme Stratejilerien_US
dc.subjectGeçerliken_US
dc.subjectGüvenirliken_US
dc.subjectLearning Strategiesen_US
dc.subjectMetacognitive Learning Strategiesen_US
dc.subjectReliabilityen_US
dc.subjectValidityen_US
dc.titleBilişötesi Öğrenme Stratejileri Ölçme Aracının Geliştirilmesi: Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeMetacognitive Learning Strategies Scale: A Study Of Reliability And Validityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster