Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKavuran, Tamer
dc.date.accessioned2014-08-12T14:06:03Z
dc.date.available2014-08-12T14:06:03Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/507
dc.description.abstractEğitim Fakültelerinin Resim-Iş Öğretmenliği Anabilim Dallarına kayıt yaptırmak isteyen aday öğrencilerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Fakat bu adayların çoğu işsizlik yüzünden bir iş bulmak amacıyla bu bölümlere başvurmaktadır. Nitelikli sanat eğitimcilerinin yetişmesinde bu adayların seçimi son derece önemli bir faktördür. Türkiye’nin geleceğinde etkin roller alacak resim-iş öğretmeni adaylarının seçilmesi çerçevesinde uygulanan özel yetenek sınavlarında sorunlarla karşılaşılması durumunda bunların giderilmesi gerekmektedir. Bu araştırma ile Türkiye’de resim-iş öğretmenliği anabilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarının, Türkiye’de resim-iş öğretmenliği anabilim dallarına özel yetenek sınavı ile öğrenci alınırken karşılaştıkları sorunların çözümüne ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğretim elemanlarının resim-iş öğretmenliği anabilim dallarına özel yetenek sınavı ile öğrenci alınırken, ölçme ve değerlendirme ölçütleri ile birlikte pek çok sorunla karşılaştıkları sonuçlarına varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe number of candidates for art teaching departments in Education Faculties increases every year. But most of them apply these programmes to find a job because of unemployement. The selection of candidates has an important place in training qualified art teachers. If there are any problems in special ability exams to select candidates for art teaching programmes in Turkey, they should be solved. With this study, it was aimed to determine the opinions of teachers at art teaching programmes about the problems and solutions of special ability tests for art teaching programmes. According to the data obtained from this study it was found that the teachers faced many problems in special ability tests as well as problems dealing with measurement and evaluation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim Fakültesien_US
dc.subjectResim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalıen_US
dc.subjectSanat Eğitimien_US
dc.subjectResim-İş Öğretmenien_US
dc.subjectÖzel Yetenek Sınavıen_US
dc.subjectEducation Facultiesen_US
dc.subjectDepartment Of Art Teachingen_US
dc.subjectArt Educationen_US
dc.subjectArt Teachingen_US
dc.subjectSpecial Ability Testen_US
dc.titleResim-İş Öğretmenliği Anabilim Dallarına Özel Yetenek Sınavları İle Öğrenci Alınırken Karşılaşılan Sorunlaren_US
dc.title.alternativeThe Problems In Taking Students By Meansof Special Ability Tests For Art Teaching Programmesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record