Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErbaş, Dilek
dc.contributor.authorYücesoy Özkan, Şerife
dc.date.accessioned2014-08-14T06:51:51Z
dc.date.available2014-08-14T06:51:51Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn13030876
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/522
dc.description.abstractBu araştırmada, bir zihin engelliler öğretmenliği programının son sınıfına devam eden üç öğrenciye sistematik öğretim becerilerinin kazandırılmasında anında dönüt verme ve gecikmeli dönüt verme yöntemlerinin etkililiği karşılaştırılmıştır. Bu iki yöntemin etkililiğini karşılaştırmak üzere tek denekli araştırma modellerinden uyarlamalı dönüşümlü uygulamalar modeli kullanılmıştır. Sistematik öğretim becerileri, ipuçlarının ve pekiştireçlerin uygun kullanımı olarak belirlenmiştir. Çalışmanın sonuçları, anında dö-nüt verme yönteminin, gecikmeli dönüt verme yönteminden daha etkili olduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, the effectiveness of immediate and delayed feedback procedures were compared on the acquisition of systematic instruction skills by three students who were attending a teacher training program for the mentally retarded. An adapted alternating treatments design was used to compare the effectiveness of these two techniques. The appropriate use of reinforcements and the appropriate use of instructional prompts were identified as systematic instruction skills. The results of the study indicated that immediate feedback procedure was more effective than delayed feedback procedure.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzel Eğitim Öğretmenliğien_US
dc.subjectSistematik Öğretimen_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectDavranışsal Kontrolen_US
dc.subjectSpecial Education Teacheren_US
dc.subjectSystematic Instructionen_US
dc.subjectStudent Teachersen_US
dc.subjectBehavioral Supervisionen_US
dc.titleÖzel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Yer Alan Uygulama Derslerini Yürütürken Kullanılan İki Farklı Dönüt Verme Yönteminin Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeThe Comparison Of Two Diffrent Feedback Methods Utilized During The Practicum Courses In Special Education Teacher Training Programsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kategorisizen_US
dc.contributor.institutionauthorYücesoy Özkan, Şerife


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster