İlköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar : (Eskişehir il örneği)
Özet
Bu araştırmanın amacı,ilköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak, ilköğretim okullarında beden eğitimi dersi uygulamalarında beden eğitimi öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları ortaya koymaktır. Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenine 1999-2000 Eğitim-Öğretim yılında Eskişehir İl Merkezindeki İlköğretim okullarında görev yapan 70 beden eğitimi öğretmeni örneklemini ise bu okullardaki 70 ilköğretim okulu beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için anket formu geliştirilmiştir. Verilerin analizinde frekansların dağılımları ve yüzdelerin hesaplanmasından yararlanılmıştır. Araştırma giriş, materyal, yöntem, bulgular, tartışma, sonuç olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın giriş bölümünde kuramsal bilgilere yer verilmiştir. Materyal ve yöntem bölümünde araştırmanın gerçekleşmesinde yapılan çalışmaların açıklanmasına ilişkin bilgilere yer verilerek elde edilen veriler, bulgular bölümünde toplanmıştır. Tartışma ve sonuç bölümünde ise, araştırmada elde edilen bulgular ışığında tartışma ortaya konmuş ve kişisel bir sonuç çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sonucunda, ilköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin derslerine önem verdikleri ve bu anlamda gerek ders gerek ders dışı görevlerinin fazla olduğu, yönetici ve velilerin de bu bağlamda davranış ve rollerinin önemli rol oynadığını ortaya koyan bulgular elde edilmiş, ilköğretim okullarındaki beden eğitimi öğretmenlerinin verimli çalışabilmesi açısından ilgililere ışık tutabilecek bazı öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/6997
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [68]