dc.contributor.advisor | Terekli, M. Serdar | |
dc.contributor.author | Dal, İbrahim Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2004-06-07T16:55:51Z | |
dc.date.available | 2004-06-07T16:55:51Z | |
dc.date.issued | 2004 | |
dc.identifier.uri | | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11421/7005 | |
dc.description | Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.description | Anadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | en_US |
dc.description | Kayıt no: 173723 | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin spor konulu araştırmalarında ve bilgi edinmede bilişim teknolojisi olanaklarından yararlanma durumlarını belirlemek, öğrencilerin görüş ve beklentilerini tespit etmektir. Araştırmaya katılan öğrencilere Bilişim Teknolojilerinden yararlanma düzeylerini ölçmeye yönelik anket araştırma evrenini oluşturan tüm Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerine uygulanmıştır. istatistiksel yöntem olarak, genel tarama modeli uygulanmış ve öğrencilerin her soruya verdikleri cevapların yüzdesi hesaplanmıştır. Çözümlemeler SPSS 9.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırmaya katılan Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin % 70.8'inin internet kullanımına dair herhangi bir eğitim almadığı, bunun yanında öğrencilerin tümünün internet kullandığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin %72.1'inin araştırmalarında bilgisayardan yararlandığı, %53.5'inin ise, interneti her kullanımlarında araştırma ve ödev hazırlamada 1 saatten az kullandığı belirlenmiştir. Araştırma grubu öğrencilerin internette email ve arama motoru hizmetlerinden haftada birkaç kez yararlanmakta olduğu, internette dosya transferi, çevirimiçi eğitim ve çevirimiçi veri tabanıarından çoğunlukla yararlanmadığı görülmüştür. Öğrencilerin %61 oranla mesleki ve branş gelişiminde interneti sıklıkla kullandıkları ve %81.4'ünün ders konulu araştırmalarında internet hizmetlerinden yararlandığı görülmüştür. Araştırmada öğrencilerin %41'i bilimsel ve eğitim amaçlı spor sitelerini araştırma ve ödev hazırlamada yetersiz bulmuş; yine bu sitelerin sayısı konusunda %46.3 oranda yetersiz seçeneğini tercih etmişlerdir. Ayrıca araştırmaya katılan Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin %94.5'i etkili internet kullanımı için yeterli eğitimin alınması gerektiğini düşünmektedir. Bu yükseklisans tezi dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde teknoloji ve spor kavramı, bilişim teknolojisinin önemi, bilişim teknolojilerden bilgisayar ve internet hizmetleri, Türkiye Bilişim Altyapısı ve Üniversitelerde bilişim teknolojisinin önemi konuları açıklanmaktadır. İkinci bölüm araştırmanın materyal ve yöntem bölümü; üçüncü bölümde Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerine yönelik bir araştırma bulunmaktadır. Tezin son bölümü olan dördüncü bölümde, tartışma ve sonuçlara ilişkin bilgiler bulunmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Anadolu Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Araştırma -- Bilgi işlem | en_US |
dc.subject | Internet (Bilgisayar ağı) Eğitimde | en_US |
dc.title | Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin bilişim teknolojisi olanaklarını bilimsel araştırmalarında kullanmalarına ilişkin görüşleri | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.startpage | XIV, 95 y. | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |