Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorHeper, Fethi
dc.contributor.authorÖzmen, Ayça
dc.date.accessioned2005-09-28T09:41:44Z
dc.date.available2005-09-28T09:41:44Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7006
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 195512en_US
dc.description.abstractBu araştırmada Okulöncesi Eğitim Kurumlarında görev yapan öğretmenlerin hareket eğitimi konusuna yaklaşımları ve bu konudaki bilgi beceri düzeylerini ortaya çıkarma amaçlanmıştır. Araştırmada yer alan okulöncesi eğitim kurumlarında varolan oyun alanlarını, materyallerini ortaya çıkartma, hareket eğitimi etkinliklerinin işlevsel olarak nasıl düzenlendiğinin saptanması hedeflenmiştir. Hareket eğitimi uygulamalarının işlevsel olarak kullanılmasında, planlanmasında, öğretim yöntemlerinin, öğretmenin öğrenim düzeyinin, meslekteki kıdeminin, mesleki kaynakları izlemesinin etkili olup olmadığı araştırılmıştır. 2003 tarihli İl Milli Eğitim Müdürlüğünden alınan Milli eğitime bağlı anasınıfı bulunan resmi İlköğretim okulları listesi doğrultusunda 86 İlköğretim okulundaki 139 anasınıfı öğretmeni araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırma çalışmalarında evrenin tümüne ulaşıldığı için evrenden örneklem alma yöntemine gidilmemiştir. Yapılan bu araştırma tarama modelindedir. Araştırma sonucuna göre Okulöncesi eğitim kurumlarındaki etkinlik alanları ve araç-gereçlerin yeterli düzeyde olmadığı görülmektedir. Diğer bir sonuca göre anasınıfı öğretmenlerinin % 56.8'inin Anaokulu Öğretmenliği Önlisans mezunu olduğu, % 53.2'sinin hareket eğitimi uygulamalarına bir haftada 5 ders saati ve üzerinde bir zaman ayırdıkları, hareket eğitimi uygulamalarında şarkılı oyunlar, ritim ve danstan yeteri kadar yararlandıkları, bunun aksine drama-pandomim ve halkoyunlarından yeteri kadar yararlanmadıkları ve araştırma grubunun % 38.1'ın mesleki yayınları takip etmediği görülmektedir. Araştırma, giriş, materyal ve yöntem, bulgular, tartışma ve sonuç olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Araştırmanın giriş bölümünde kuramsal bilgiler yer almaktadır. Materyal ve yöntem bölümünde araştırmanın gerçekleşme sürecine ilişkin bilgilere yer verilmiştir, elde edilen veriler ise bulgular bölümünde sunulmuştur. Tartışma ve sonuç bölümünde ise, araştırmada elde edilen bulgulara göre sonuç çıkarılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHareket eğitimien_US
dc.subjectOkulöncesi eğitimen_US
dc.subjectÇocukların beden eğitimi -- Öğretimen_US
dc.titleOkulöncesi eğitimde hareket eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi : (Eskişehir il örneği)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 82 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster