Çocukların spora yönlendirilmesinde ailenin görüşlerinin değerlendirilmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, çocukların spora yönlendirilmesinde ailelerin görüşlerini araştırmaktır. Araştırma Eskişehir ilinde bulunan kamu işletmelerine ait spor tesislerinde yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu spor kurslarına, Eskişehir Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Yaz Spor Okullarına ve 1. Hava Kuvveti Komutanlığı Yıldız Tepe Lojmanları Yaz Spor Okullarında kayıtlı olan toplam 1553 öğrenci aileleri oluşturmaktadır. Araştırma örneklemine kurslara sürekli olarak devam eden öğrenciler aileleri içerisinden "Basit Tesadüfi Örnekleme" yöntemiyle seçilen toplam 221 aile bireyi alınmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada örneklem grubuna araştırmacı tarafından düzenlenen "Çocukların Sportif Etkinliklere Yönlendirilmesinde Ailelerin Görüşlerine İlişkin Bilgi Formu " olarak 12 soruluk kişisel özellikler, yedi soruluk sportif etkinliklere yönlendirme ve lO sorudan oluşan sportif oyun etkinliklerini değerlendirme şeklinde hazırlanan üç ayrı form verilmiştir. Yapılan araştırmada ailelerin, iyi bir antrenörden neler bekledikleri, sporun çocukların gelişimlerine sağladığı yararlar ile çocukların spora yönlendirilmesinde aileye ve eğitim kurumlarına düşen görevlere ilişkin bakış açıları, sportif etkinlik programları içeriğinden beklentileri, çocukların sportif etkinliklere yönlendirilmesindeki temel nedenlerin neler olabileceği ve sportif etkinliklere katılmada branş seçme, haftalık olarak katılım sayısı ile çocuğun spor yönlendirilmesinde aile tarafından verilen destek gibi konular elde edilen verilerin değerlendirilmesi ile yapıldı. Elde edilen veriler istatistiksel analizi frekans yüzdelerle değerlendirilmiştir. Yine verilerin bir kısmında karşılaştırma amacı ile Kay-Kare tekniği kullanılmıştır. Araştırmada güven aralığı pñ.01 ile .05 tercih edilmiştir. Bu sonuçlara göre, araştırmaya katılan ömeklem grubunun büyük bir yoğunluğu (% 84.6) çocukların sportif etkinliklere katılması ile duyuşsal, bilişsel ve fiziksel özelliklerin gelişmesini beklediklerini, sportif etkinliklere katılımın temel nedeninin ise, katıldığı sportif etkinliği sevmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Çünkü araştırma grubunu oluşturan aileler çocuklarını yoğun olarak futbol branşı (%23,1) ile yüzme branşına (%21,3) yönlendirdikleri ve çocuklarının haftada 3-4 gün spor yapması gerektiğini belirtmişlerdir. Ancak aileler çocuklarının haftada 3-4 gün spor yapmalarını istemelerine rağmen çocuklarının etkinliklerini % 50,2 gibi bir oranda ara sıra izlediklerini ve çocukları ile spor hakkında çok fazla konuşmadıklarını (%53.4) belirlenmiştir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7009
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [68]