Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArgan, Metin
dc.contributor.authorAkın, Erkan, 1980-
dc.date.accessioned2015-10-12T17:53:00Z
dc.date.available2015-10-12T17:53:00Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7016
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 462242en_US
dc.description.abstractTeknoloji alanında yaşanan olağanüstü gelişmeler her alanda olduğu gibi spor alanını da etkileyerek yeni bir takım gelişmelerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu gelişmelerden biri elektronik spordur. Elektronik spor, hem fiziksel hem de zihinsel bir takım özelliklere sahiptir. Bunlar: Sanal veya bilgisayar ortamında icra edilmesi, yem tesis veya ekipman bakımından geleneksel sporlarla karşılaştırıldığında çok büyük fınansal kaynağı gerektirmemesi, dünyanın her bölgesinde bu sporu icra edebilme olanağının bulunması, bireysel ve takım halinde oyuna açık olması, ve doğasına özgü araç gereci gerektirmesidir. Bu amaçla hazırlanan anket, elektronik sporcuların yaygm olarak kullandıkları 22 oyun forum kanalı aracılığı ile e-spor yapan 650 kişiye internet üzerinden uygulanmıştır. Araştırmaya katılan iller arasında % 12.9 ile İstanbul ilk sırada yer alırken ikinci sırada % 12.4 ile İzmir bulunmaktadır. Araştırmaya katılan e-sporcuların % 93.1'i erkek, % 60.2'si 19-25 yaş, % 50.6'sımn ortalama aylık geliri 500 YTL ve altı , % 96.8'i bekar ve % 80.9'unun ise öğrenci olduğu görülmektedir. Katılımcıların % 67.11'i 4 yıldan fazla bir süredir bu sporu icra etmektedirler. Cevaplayıcıların % 56.1'i ulusal resmi turnuvalara, % 59.0'ı ulusal ve uluslararası özel turnuvalara katılmış ve % 27.7'si bu turnuvalarda ödül kazanmıştır. Araştırmaya katılan e-sporcuların % 86.7'sinin takım kategorisinde turnuvaya katıldıkları, % 39.7'sinin ise takım veya bireysel sponsora sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Cevaplayıcıların % 97.5'inin kendilerine ait bilgisayarlarının olduğu ve % 67.8'inin ise antrenmanlarım evde yaptıkları ortaya çıkmıştır. İnternete bağlanmadan 5 saatten az antrenman yapanların oranı % 61.5, internete bağlanarak 21 saatten daha fazla antrenman yapanların oram ise % 50.3'tür. Ankete katılan elektronik sporcuların sahip oldukları araç ve gereçler değerlendirildiğinde mouse % 91.7 ile ilk sırada yer alırken ikinci sırada ise kulaklık % 86.2 ile takip etmektedir. Katılımcıların % 76.6'sı Counter-Strike: Source (FPS) oyununu favori oyun olarak görmektedir. Elektronik sporu yapmada güdüleyici faktör olarak eğlence ilk sırada yer alırken, e-spor sevgisi ikinci sırada yer almaktadır. Başarı etkileyen faktörler olarak takım oyunu ilk sırada yer alırken, konsantrasyon ikinci sırada yer almaktadır. Katılımcıların başarısını' etkileme özelliğine sahip mouse ilk sırada yer alırken, internet hızı ikinci sırada yer almaktadır. Elektronik spora yönelik tutumlar bakımından katılımcıların elektronik spor federasyonu kurulmasına ve medyada e-spor ile ilgili özel programlar yapılmasına katıldıklarını belirtmektedirler.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar oyunlarıen_US
dc.subjectBilgisayar oyunları -- Sosyal yönleren_US
dc.titleElektronik spor : Türkiye'deki elektronik sporcular üzerine bir araştırmaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageX, 96 s. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster