Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArgan, Metin
dc.contributor.authorAkar, Engin
dc.date.accessioned2015-10-12T17:53:12Z
dc.date.available2015-10-12T17:53:12Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7017
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 462411en_US
dc.description.abstractBu tez çalışması, sporda imaj belirleyici faktörlerin ve spor branşlarına ilişkin algılama düzeylerinin ortaya çıkartılması amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Eskişehir il merkezinde yaşayan 18 yaş üstü insanlar, örneklemini ise Eskişehir il merkezinde yaşayan 18 yaş üstü 1009 kişi oluşturmuştur. Sporda imajı belirleyen faktörlerin ve branşların algılanma düzeylerinin belirlenmesi için altı bölümden oluşan anket formu uygulanmıştır. Anket formunda sporda imajı belirleyecek 34 ifade yer almıştır. Spor branşlarından 3'ü bireysel, 3'ü takım olmak üzere 6 branşa yer verilmiştir. Spor branşlarının algılanma düzeyleri 16 algılama boyutuyla ölçülmüştür. Elde edilen verilerin analizi bilgisayar ortamında SPSS 12.0 paket programında yapılmıştır. Analiz ve çözümlemelerde; frekans, yüzde, ortalama, standart sapma analizi, Faktör Analizi, Regresyon Analizi, ANOVA ve t testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, sporda imajı ortaya koyan altı faktör ortaya çıkmıştır. Bunların arasında en önemlilerinin "malzeme - tesis - atmosfer" ve "yaygınlık -eğlence" faktörleri olduğu belirlenmiştir. Spor imajı faktörlerinin spor branşına bağlılık, spora yönlendirme, spor tüketimi ve tavsiye üzerinde etkili olduğu bulunmuştur. Bu faktörlerin her biri için sportif deneyim, medyayı takip etme ve demografik özellikler bakımından farklılaşma durumları belirlenmiştir. Algılama boyutlarının altı branşta da, istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Her branşa ait algılama düzeyi belirlenmiştir. Her bir branşa ait algılama boyutlarının, sportif deneyim, medyayı takip etme ve demografik özellikler bakımından farklılaşma durumları tespit edilmiştir. Araştırma, spor imajı ve spor branşlarının algılanma düzeylerikonusunda az olan literatüre; bunun yanında sponsorlara, spor kulüplerine, federasyonlara, reklam şirketlerine sağlayacağı katkı bakımından önem taşımaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor -- Sosyal yönleren_US
dc.titleSporda imaj belirleyici faktörler ve branşlara ilişkin algılama düzeyleri : Eskişehir ili örneğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 141 s. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster