Güncel Gönderiler: Kurgu
Toplam kayıt 259, listelenen: 1-20
-
11 Eylül Saldırısının Türkiye Yazılı Basınındaki Sunumu
(Anadolu Üniversitesi, 2005)ABD’ye karşı gerçekleştirilen "11 Eylül" saldırısının Türkiye’deki yazılı basın ortamındaki temsiliyeti bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Yazılı basını temsilen seçilen Cumhuriyet, Evrensel, Milliyet, Türkiye, Yeni ... -
Habermas’ın Burjuva Kamusal Alanı Tanımı Çerçevesinde Yazılı Basının Konumu ve Dönüşümü
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu makalede Habermas 'm idealize ettiği 18. yüzyüda ortaya çıkarı “burjuva kamusal alanının’’, 19. yüzyıl ve 20. yüzyılda geçirdiği dönüşüm bağlamında yazılı basının geçirdiği değişim irdelenmiştir. 19. yüzyılda yazılı ... -
Güdüleyici Öğrenme Süreçlerinin Tasarımlanması
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Öğretimi iyileştirmeye yönelik çalışmalar sonucunda bazı öğretim tasarımı kuramları ortaya çıkmıştır. Bunlardan güdüsel tasarım kuramı, öğrenme güdüsünü sürekli kılan bir öğretim tasarımı için öğretim süreçlerini öğrencilerin ... -
Okulların Yeniden Yapılandırılmasına Teknoloji Politikaları Açısından Bir Yaklaşım
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu yazıda “Yeni bir teknoloji geliştirir gibi eğitim reformu yapabilir miyiz?” sorusuna yanıt aranmaktadır. Bu amaçla, öncelikle eğitim sistemimizin temel sorunları irdelenmekte ve politik düzeyde bir sorgulama yapılmaktadır. ... -
Çevrenin ve Mekanın İletişime Etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2001)İnsan iletişimi mutlaka verili bir durum, yer ya da bağlamda ortaya çıkar ve bunların hem mesajın içeriğine ve mesajın kodlanmasına hem de kod açımı sürecine etkisi vardır. Çevre ve mekan sözsüz iletişim içerisinde oldukça ... -
Eğitim İletişiminde Görsel İleti Tasarımı
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Eğitsel süreçlerde görsel iletilerin kullanımı öğrenmeyi kolaylaştırmakta ve bu nedenle öğretim materyallerinin çoğunda görsel öğelere yer verilmektedir. Görsel iletilerin tasarımlanmasında belirli kurallara uyulması, ... -
Kurumsal Kimlik, Kurumsal Kültür ve Kurumsal İmaj
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Günümüzde kurumlar herşeyden önce toplumun karşısına çıktıkları görüntüleriyle algılanmaktadırlar. Kamuoyu ile doğrudan iletişimi gerçekleştiren de ‘kimlik, kültür ve imaj’ dır. Kimliğini, kültürünü oluşturamamış bir kurumun ... -
Beyin Fırtınası Yöntemiyle İhtiyaç Analizi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada, ihtiyaç analizinin beyin fırtınası yöntemiyle nasıl gerçekleştirileceği açıklanmıştır. Çalışmada, ihtiyaç analizi tekniklerinden biri olan beyin fırtınası yönteminin uygulanması için yapılması gereken ön ... -
İlanattan İnternete: Türkiye’de Reklamcılık
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bundan yüzyıllar önce halka yapılan duyurular şeklinde gerçekleştirilen reklamcılık, gelişen teknoloji, yaratıcılığın sınır tanımaz ilerleyişi ile hızına internetle devam ediyor. Reklam tarihi, teknolojiden olduğu kadar ... -
Yeni Medya ve İnteraktif Reklamcılık
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu çalışma internetin reklamcılık sektöründe yaptığı değişiklikleri incelemektedir. Teknolojik gelişmelerin hızla arttığı günümüzde günlük yaşam bundan etkilenirken, reklam ve pazarlama sektörü de etkilenmektedir. Özellikle ... -
Halkla İlişkilerin Tanımı, Boyutları ve Etki Alanları
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu yüzyılın modem başlangıcından beri halkla ilişkiler, kendi yarattığı bir kimlik krizinden tedirgin olmuştur. Halkla ilişkiler, hem teori hem uygulama alanında, temel amacı, baskın anlamı, eğimi ya da altında yatan ... -
Bireylerarası Etkileşimde Ortaya Çıkan İletişim Bozukluklarının Düzeltilmesinde Kullanılan Grup Terapilerine Genel Bir Bakış
(Anadolu Üniversitesi, 1999)İnsanların duygusal dünyasından kaynaklanan davranışsal ve bedensel rahatsızlıklarının düzeltilmesinde kullanılan yöntemlerden birisi de grup terapileridir. Grup terapisinde, iletişim bozuklukları ve psikolojik sorunları ... -
Kurumsal İtibar Yönetimi: “Kiy” Stratejik Bir Dönüşüm Mü?
(Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu makalede tartışılan genel düşünce, baş harfleri kısaltması altındaki KİY’in, 9 milyar dolarlık KİY pazarm kullanılmasında bir öneme sahip olmadığıdır (Jacobs, 1999). KİY, bu makalede (Corporate Reputation Management) ... -
Görüntü Dilinin Çözümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Hareketli görüntü film sanatında birincil derecede önemi olan bir anlatım aracıdır. Film şeridi üzerinde birbiri ardına gelen ve bütünde akıp giden olay, tek tek kendi içinde bir bütünlük arzeden görüntüler tarafından ... -
Göz Film Televizyonun Görüntüsünün Çözümleme Farklılığı
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Televizyon ve film gibi çağa damgasını vurmuş olan görsel iletişim araçlarının doğalarından dolayı, bu iki aracı birbirleriyle kıyaslama yapma gereksinimi duyulmuştur. Bu yazıda bu kıyaslamanın hangi tabanla yapılacağı ... -
Temel Eğitimde Durumlu Öğrenme Ortamlarının Düzenlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Eğitimde davranışçılar doğrudan öğretim çıktıları üzerinde odaklanırlar. Bu çıktılar insan davranışlarındaki gözlenebilen ve ölçülebilen değişim olarak tanımlanabilir. Ancak temel eğitimin amacı yalnız davranış değişikliği ... -
Türk Sinemasında Namus Kavramı
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Namus kavramı Türk toplumu açısından önemli bir yere sahiptir. Kuşkusuz bu kavram her toplum için değişik anlamlar taşıyabilir. Türk toplumu açısından bakıldığında yapılan araştırmalar namus kavramının genellikle kadın ve ... -
Televizyon: Kaçınılmaz Öğreticimiz Televizyonun Toplumsal İletişimdeki Yeri
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Televizyonun günümüzde önemli bir kitle iletişim aracı olduğu yadsınamayacak bir gerçektir. Hem nitel hem nicel büyük bir gelişme kaydeden televizyon kendine özgü anlatım biçimiyle etkili bir konuma gelmiştir. Hemen hemen ... -
Cinsiyet Rolleri ile İlgili Stereotiplerin Televizyonda Sunumu
(Anadolu Üniversitesi, 2000)Televizyon insanların çevresindeki dünya ile ilgili mesajları güçlendirdiği kültürel stereotiplerle doludur. Gerek çocuk gerekse yetişkin her çeşit televizyon programı oldukça fazla stereotipi barındırır. Bu konuda yapılan ... -
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde Uygulanmakta Olan Kredili Sistemin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşleriyle Değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırmada Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde uygulanmakta olan kredili sistemin öğrenci ve öğretim elemanı görüşleriyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Kredili sistem uygulamasını değerlendirme ...