Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAkdemir, Semra
dc.contributor.authorUyguçgil, Gülendam
dc.date.accessioned2014-10-28T20:04:29Z
dc.date.available2014-10-28T20:04:29Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7658
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın ve Yayın Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 247212en_US
dc.description.abstractKitle iletişim araçları içinde televizyon, yapısal özelliklerinden kaynaklanan bir takım üstünlükleriyle, haberleri görsel, işitsel, hızlı ve hatta anında verebilen, geniş kitlelere ulaşabilen bir haber verme aracı konumuna gelmiştir. Televizyon haberlerini, öne çıkaran görsel-işitsellik ve hızlılık gibi unsurların yanı sıra, giderek ticarileşen yayıncılık anlayışının beraberinde getirdiği bir takım yeni boyutlar, haberin geleneksel tanımlarının ve değerlerinin değişmesine ve etik sorunların artmasına neden olmuştur. Televizyon haberlerinin, kamuoyunu doğru, çok boyutlu, hızlı ve güvenilir bir şekilde bilgilendirmesi, dolayısıyla kamusal bir hizmet görmesi beklenmektedir. Ancak giderek artan oranda kar, rekabet gibi unsurların yayıncılık alanına egemen olmaya başlaması, yayıncılık alanında yaşanan tekelleşme, televizyon haberinin ticari kazanç sağlaması beklenen bir yatırım alanına dönüşmesine neden olmuştur. Televizyon haberlerinin değerini ölçmede tek belirleyici unsur olarak izlenme oranlarının alınması, haberlerde magazinel ve sansasyonel olaylara önem verilerek, haber kalitesinin düşüşünü de beraberinde getirmiştir. Televizyon haber çalışanlarının kişilik haklarına ve özel yaşama müdahale, gerçeği tam olarak araştırmama, kamuoyuna karşı olan sorumluluklarını göz ardı etme gibi etik dışı davranışları, kamuoyunda televizyon haberlerine duyulan güvenin giderek azalmasına neden olduğu düşünülmektedir. Televizyon haberciliğine duyulan güvenin tekrar kazanılabilmesi amacıyla, yaşanan etik sorunların ve bu sorunların temelinde yatan etik boyutların neler olduğunun doğru bir şekilde ortaya konması gerekmektedir. Yayıncılık alanında yaşanan tekelleşmenin önlenmesi, kamusal hizmet anlayışının yeniden sorgulanması, hukuksal düzenlemelerin gözden geçirilmesi, çalışanların sorunlarına yönelik çözüm yollarının geliştirilmesi ve en önemlisi özdenetimsel ilkelerin hayata geçirilmesi etik sorunların giderilmesi yolunda önemli bir sürecin başlangıcı olacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTelevizyon gazeteciliği -- Ahlaksal yönleren_US
dc.titleTelevizyon haberciliğinin etik sorunları, habercilik ilkeleri ve uygulamaları açısından bir değerlendirmeen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 168 y.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster