Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorVural, Ali Murat
dc.contributor.authorKalkan, Başak
dc.date.accessioned2015-10-13T17:43:21Z
dc.date.available2015-10-13T17:43:21Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7671
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın ve Yayın Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 450411en_US
dc.description.abstractTüm dünyada, farklı toplum yapılarında, farklı konularda ve farklı ölçülerde değişikliklerin olması nedeniyle 21.yy. farklı bir çağ olma özelliği taşımaktadır. Teknoloji hemen her alanda ciddi değişikliklere neden olurken, dünya siyaset arenası daciddi değişimler geçirmektedir. Tüm dünyada ve Türkiye'de 20.yy.'dan başlayarak gelişen bu değişimler kamuoyuna anlatılması sorununu da beraberinde getirmiş ve siyasal iletişim gün geçtikçe daha fazla önem kazanır hale gelmiştir. Disiplinler arası bir alan olarak siyasal iletişim, 1950'lerden itibaren değişen siyaset biliminin yeni yüzü ile akademik çevrelerde üzerinde derinlemesine araştırmaların yapıldığı bir alan olmuştur. Siyasal iletişimin beslendiği iki ana kaynak olan siyaset bilimi veiletişim bilimlerinin ortak alanında siyasal iletişim tanımlamaları yapılmış, siyasal iletişim olgu ve süreci, yöntem ve teknikleri ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Görgül araştırma tekniklerinin siyaset bilimi çalışmalarında artan etkisiyle hızlanan siyasal iletişim araştırmaları incelendiğinde siyasal iletişim olgu ve sürecinde seçmen tutum ve davranışlarının değerlendirildiği etki araştırmaları ile kamu oyu araştırmaları eksenli çalışmaların çokluğu dikkat çekicidir. Siyasal iletişim öğelerinden kaynak olarak siyasi partilerin, dar anlamda ise milletvekillerinin, siyasal iletişim sürecine ilişkin tutum ve davranışlarının ölçüldüğü bu araştırma var olan etki ve kamuoyu araştırmalarından bu niteliği ile farklılık göstermektedir. Araştırma 3 Kasım 2002 seçimlerinde meclise giren 22. Dönem CHP milletvekilleriyle yürütülmüş olan bir anket ve derinlemesine görüşme çalışmasına dayanmaktadır. Araştırma bulguları CHP milletvekillerinin profesyonel siyasal iletişim sürecine ilişkin bakış açılarını, siyasal iletişim sürecinde tercih ettikleri araçları ve parti örgütlenmesi içinde örgüt içi iletişim hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktadır. Bu çalışmada 22. Dönem (Kasım 2002-Temmuz 2007) CHP milletvekillerinin ortak bir siyasaliletişim politikası izlemedikleri, profesyonel siyasal iletişim sürecine bakış açılarının cinsiyet, eğitim düzeyi ve milletvekili olarak görev yapma sürelerine bağlı olarak değiştiği varsayımlarına dayanmaktadır. Siyasal mesajların hazırlanması sürecinde geleneksel mirasından kopamayan CHP milletvekilleri, yüz yüze iletişim tekniklerini etkili bir siyasal iletişim aracı olarak kabul ettikleri görülmektedir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler ışığı altında 22. Dönem milletvekillerinin siyasal iletişim olgu ve sürecini, gerek örgüt içi gerek örgüt dışı iletişim açısından profesyonel olarak değerlendirmedikleri görülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim, Siyasette -- Türkiyeen_US
dc.subjectSiyasal partiler -- Türkiyeen_US
dc.subjectMilletvekilleri -- Türkiyeen_US
dc.titleSiyasal iletişim süreci ve araçlarının 22. dönem (3 Kasım 2002-2007) CHP milletvekilleri boyutunda değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXII, 155 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster