Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKeskin Vural, İzlem
dc.contributor.authorKatamba, Muzafalu
dc.date.accessioned2018-09-21T16:55:45Z
dc.date.available2018-09-21T16:55:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/7738
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basın ve Yayın Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 491500en_US
dc.description.abstractİletişim ve bilgi teknolojisindeki ilerlemeyle birlikte, sosyal medya sadece akademisyenler, araştırmacılar, bilim adamları ve politikacılar için değil, aynı zamanda insanlar tarafından bireyler arası ilişkilerde kullanılan önemli iletişim araçlarından biri haline gelmiştir. Sosyal medyanın kullanımı, bireyler arası ilişkilerde kişilerin davranışlarını ve denetimlerini tamamen değiştirmiştir. Günümüzde araştırmalar, insanların sağlıklı ve mutlu bir şekilde bireyler arası ilişkileri sağlayabilmeleri için sosyal medyanın nasıl en üst düzeyde kullanılabileceğine odaklanmışlardır. Bu çalışma sosyal medya ve bireyler arası ilişkiler arasındaki bağlantıyı değerlendirmek ve sosyal medyanın, bireyler arası ilişkilerde çiftlerin davranışlarını ve denetimlerini etkileyebileceği uygun yolları belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma yöntemi kullanılmış ve Anadolu Üniversitesi öğrencilerine anketler uygulanmıştır. Kişilerarası ilişki içinde olanlardan toplam 128 geçerli anket kullanılmış ve katılımcılardan elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak basit yüzde ve grafiklerle frekans dağılım tablolarında analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları genç yetişkinler tarafından en çok kullanılan sosyal medya sitesinin Instagram olduğunu ortaya koymaktadır. Bu çalışma Facebook ve Instagram'ın bütünüyle yararlı olmadığı aynı zamanda ilişkilere karşı tehdit oluşturması bakımından çevrimiçi bir alanda çiftlerin ilişkilerini dengede tutabilmeleri için sosyal medya ortamlarını kullanırken dikkatli olmalarının gerekliliği önermektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.titleSocial media and interpersonal relations - a case of facebook and instagramen_US
dc.title.alternativeSosyal medya kullanımı ve bireylerarası ilişkiler - facebook ve instagram örneklerinde bir inceleme.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageIX, 88 yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster