Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 47, listelenen: 21-40

    • 20. yüzyıl heykelinde görsel ve düşünsel değişimler 

      Çekderi, Arif (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Bu çalışmada 20.Yüzyılda heykelin, sanat akımları ile olan ilişkileri, en çok öne çıkan örnekler üzerinden incelenerek, heykel sanatının gelişim sürecinde, geçirmiş olduğu değişimler ele alınmıştır. İlk çağdan 19.Yüzyılın ...
    • 1960 sonrası heykelin sunumu ve sergileme tasarımları 

      Öztürk, Ceylan (Anadolu Üniversitesi, 2011)
      Tarihi boyunca heykelin yapısını temsil eden sunumunun ve heykelin bir sonucu olan sergilenmesinin, 1960 yılından sonraki dönemlerdeki değişimi irdelenmiştir. 1960 yılına kadar olan dönemlerdeki sunum ve sergileme ...
    • Matematik ve geometrinin heykel sanatına etkisi 

      İrhan, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Diğer canlılardan farklı olarak düşünebilme yetisine sahip olan insanoğlu varoluşundan beri yasadığı dünyayı anlamlandırmaya ve tanımaya çabalamıştır. Bu bağlamda giderek artan işlevsel düşünceler üretmiş ve bunları aktarmak ...
    • Modernizm ve sonrası kaidesinden kurtulan heykel 

      Soyal, Ergin, 1982- (Anadolu Üniversitesi, 2013)
      Heykel Sanatı insanlık tarihinden bu yana var olan ve sürekliliğini koruyan bir sanat dalıdır. Heykele yüklenilen anlam zaman içerisinde yerini sanatçının heykele yüklediği anlama bırakır. Duygu ve düşüncelerini eserlerinde ...
    • Transparanlığın görsel ve estetik bir öğe olarak modern heykel sanatına yansımaları 

      Demirgiller, Cemre (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Transparanlık, genel anlamı ile ısık geçirgenligine sahip maddeler için kullanılan ve görsel olarak algılanan bir kavramdır. Transparanlık, dogada, bazı canlı ve cansız varlıklarda görülebildigi gibi yapay olarak da ...
    • Dünya savaşlarının biçimlendirdiği modern heykel sanatı 

      Cantekin, Yeliz (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      İnsanoğlu, sanatı içinde bulunduğu koşullar ve dönem dahilinde, kendini ifade etme aracı olarak kullanmış ve bir çok farklı dil geliştirmiştir. Heykel Sanatı da ilk çağlardan beri var olan bir sanat dalı olarak, değişen ...
    • Piktogramlar, ideogramlar ve seramik sanatına yansımaları 

      Yeşilmen, Nesrin (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      İnsanlık var olduğu günden bugüne değin iletişim yöntemleri de gelişerek varlığını sürdürmüştür. Basit çizgi ve betimlemelerle başlayan iletişim serüveni bugün çok ileri teknolojiler sayesinde oldukça kolaylaşmış ve insan ...
    • İnsan etkinliği olarak bilim ve sanat 

      Anadolu Üniversitesi; Tepe Yılmaz, Suzan (Anadolu Üniversitesi, 2014)
      Bilimsel çalışmaların fayda sağlaması, işlevinin olması genellikle toplum tarafından yüce bir çalışma olarak görülmüştür. Diğer taraftan sanatsal çalışmalar daha çok eğlendirici, hoşa giden, zevk veren, ustaca yapılan ...
    • Minimalizm ve günümüz heykel sanatında minimalist yaklaşımlar 

      Koçay, Tuncay (Anadolu Üniversitesi, 2015)
      Tarihsel süreç içerisinde belirli amaçlar doğrultusunda yapılagelen heykel sanatı, 19. yüzyıl sonundan itibaren yaşam koşullarının etkisiyle düşünsel ve biçimsel anlamda değişikler gösterdiği hızlı bir sürecin içerisine ...
    • Heykel sanatında üç boyutlu baskı teknolojilerinin kullanımı 

      Uygan, Ozan (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Heykel Sanatı tarih öncesi çağlardan itibaren üretim tekniklerinin dönemlere uygun olarak değiştiği aşamalara sahiptir. Zaman içerisinde değişen ve evrimleşen teknikler, hey-kelin tasarım ve yapılma sürecine etki etmektedir. ...
    • Heykel sanatında hazır nesne kullanımı 

      Taşkın, Ufuk Güneş (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Heykel sanatı, insanlığın varoluşundan itibaren toplumların yaşam koşullarındaki değişimler doğrultusunda maddesel, biçimsel ve düşünsel dönüşümler geçirmiştir. İnsanlık tarihinde her çağın kendi dinamikleri içerisinde ...
    • Heykelden eyleme: Kamusal müdahale sanatı 

      Çimenci, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      Kentsel sorunlara getirilen alternatif yaklaşımlar son yıllarda yapılan akademik ve sanatsal çalışmalarla birlikte artış göstermiştir. Çoğu zaman kent teorisi ve siyasal aktivizm ile diyalog halinde oldukları ve çeşitli ...
    • İnsan doğa ilişkisi bağlamında 1960 sonrası sanatta doğaya yönelimler 

      Türkdoğan, Gizem (Anadolu Üniversitesi, 2017)
      1960 sonrası Arazi Sanatı ve Ekolojik Sanatın çıkış noktası ve temelleri doğa felsefesine dayandırılmıştır. Bu sanatların doğa ile kurmuş olduğu bağların çözümünde, doğada süregelen ilişkilerin tümünü kapsayan doğa ...
    • Heykel sanatında değişen malzeme tutumları bağlamında 1960 sonrası heykelde yumuşak malzemelerin ortaya koyduğu yeni olanaklar 

      Hiçyılmaz, Gökçe (Anadolu Üniversitesi, 2018)
      İnsanlık tarihi boyunca üretilen sanatsal nesnelerde kullanılan malzemelerin çeşitliliği teknolojinin ilerlemesi ve yeni malzemenin ulaşılabilirliğiyle paralel bir gelişim göstermiştir. Toplumların inançları, gelenekleri, ...
    • Canlılık deneyimleri kapsamında biyo sanat ve heykel 

      Yılmaz, Selçuk; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Ergün, Deniz (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bu araştırmada Biyo sanat ve Biyo sanata ilişkin örnek eserler incelenerek, canlılık, biyoloji ve biyo teknolojinin 3 boyutlu ifade ile etkileşimleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Canlı-cansız, doğal-yapay gibi ayrımların ...
    • Plastik sanatlar bağlamında tarihsel süreç içerisinde sanat siyaset ilişkisi 

      Atalay, Rahmi; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Aksu, Emre (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bu tezin amacı; tarihsel açıdan farklı uygarlıkları ve onların sanat ile olan ilişkilerini incelemek, sanat ve siyaset ilişkisini farklı kültürler üzerinden örneklendirerek açıklamaktır. İnsanlık tarihsel açıdan birçok ...
    • Antik Mısır heykel sanatında sembolik ifade biçimi 

      Atalay, Rahmi; Anadolu Üniversitesi; Arık, Aslan Selçuk (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bugün sanat dallarından biri olarak ele aldığımız heykel kavramı; Antik Mısır kültürü düşünüldüğünde pek karşılık bulmamaktadır. Antik Mısır heykeli çoğunlukla dini fonksiyonları olan bir araçtı. Bu fonksiyonlarını yerine ...
    • 20. yüzyıl heykelinde görsel ve estetik bir öge olarak yapay ışık 

      Uz, Nurbiye; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Koçay, Tuncay (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Görmenin birincil gerekliliği olan ışık, sanatsal üretimler için vazgeçilmez bir unsur olmuş ve tarihsel süreçte sanat eserlerinde farklı şekillerde yer almıştır. Heykelde ışık konusu Rönesans sanatçıları tarafından da ...
    • Modernist soyut heykelden hareketle jeneratif sanat yöntemlerinin sanat üretimindeki araçsallığının gösterilmesi 

      Düzel, Alican Kutlu; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)
      Bu çalışmada sanat eserinin kurallarla tanımlanması ve üretilmesi durumuna işaret eden jeneratif sanat kavramı ile modernist soyut heykel sanatının temelleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu bağlamda, soyut sanat ...
    • Güncel sanatta form ve bedensel deneyim alanı olarak ev 

      Ateşli, Murat; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Demirbaş, Emine Gökçe (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Yeni dünya tasarısının çıpasızlık çevresinde düzenlenen yaşam modeli ve yaptırımları arasında sıkışan insanın, bugün özgürlük arayışlarının seyri değişmiştir. İnsan özgürlüğü kendi içsel yaşamında, yalnızlığında bulmuştur. ...