Başlık için Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi listeleme
Toplam kayıt 288, listelenen: 90-109
-
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği öğrencilerinin görüşlerine göre içerik düzenleme stratejilerinin belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesi bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının kullandıkları içerik düzenleme stratejilerini belirlemektir. Bu amacı gerçekleştirmek ... -
Bir araştırma yöntemi olarak netnografi: ötekini anlamanın dijital boyutu
(Anadolu Üniversitesi, 2018)Sosyal Bilimlerin bireyi ve grupları anlama çabası tarih boyunca sürmüştür. İnsanlık için Coğrafi Keşif Hareketleri ve Sanayi Devrimi ile birlikte yoğunlaşan “öteki ile karşılaşma deneyimi” birey için aynı zamanda ... -
Bir öğrenme ortamı olarak Google Sınıf’ın incelenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Teknolojinin dijitalleşmesiyle birlikte eğitim de hızla bu değişime uyum sağlamaktadır. Çevrimiçi öğrenme ortamları bugün yenilikçi eğitime zemin sağlarken, aynı zamanda da sundukları farklı seçeneklerle eğitici ve öğrenenler ... -
“Biz”i tanımlarken ötekinin farklılığı: Açıköğretim sistemi öğrencilerinin cinslerin eşitsizliği çerçevesinde değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmanın amacı, yapısalcı ve post-yapılsalcı toplumsal cinsiyet parametreleri çerçevesinde uzaktan eğitim sistemi içinde öğrenim gören kadınlar için “biz” tanımının yapılıp yapılamayacağının ortaya konulması ve ... -
Büyük veri, nesnelerin interneti, sosyal ağlar, sanal kimlikler ve siber güvenlik (Editöre Mektup)
(Anadolu Üniversitesi, 2020)Günümüzde sosyal medyadan, dijital dünyadan paylaştığımız “bilgilerimiz”den oluşan ve nesnelerin interneti, blokzincir gibi teknolojiler aracılığıyla gittikçe “değer” kazanan verilerimizin güvenliğini sağlamak önemlidir. ... -
Can simidi mi kâbus mu? Ebeveynler acil uzaktan eğitim hakkında ne düşünüyor?
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin Covid-19 pandemisi sürecinde gerçekleştirilen acil uzaktan eğitime yönelik algı ve görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda ebeveynlerin metaforik algıları ile acil uzaktan eğitim ... -
Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları
(Anadolu Üniversitesi, 2020)2019’un sonlarında ortaya çıkan Coronavirüs (Covid-19) pandemisi, dünyanın her yerinde sağlık başta olmak üzere, ekonomik, sosyal ve pedagojik bakımdan çok önemli değişimlere neden olmuştur. Bu pandemiden en çok etkilenen ... -
Covid-19 pandemi sürecindeki uzaktan öğreticilerin yeterlilik durumlarının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Aralık 2019’da Covid-19 pandemi sürecinin tüm dünyayı etkisi altına almasıyla birlikte eğitim öğretim faaliyetleri bu durumdan olumsuz etkilenmiş ve formal, informal olmak üzere eğitimin tüm kademelerinde eğitim öğretim ... -
Covid-19 pandemi sürecindeki uzaktan öğreticilerin yeterlilik durumlarının belirlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Aralık 2019’da Covid-19 pandemi sürecinin tüm dünyayı etkisi altına almasıyla birlikte eğitim öğretim faaliyetleri bu durumdan olumsuz etkilenmiş ve formal, informal olmak üzere eğitimin tüm kademelerinde eğitim öğretim ... -
Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu çalışma tüm dünyayı etkisi altına alan ve henüz tedavisi bulunamamış Kovid-19 virüsünün sebep olduğu pandemi nedeniyle uzaktan eğitim faaliyetlerinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunların tespit edilmesi ve ... -
Covid-19 pandemisi döneminde öğrenme ve uzaktan hemşirelik eğitiminde paradigma değişimi
(Anadolu Üniversitesi, 2021)Türkiye’de covid-19 salgını ortaya çıkmadan önce hemşire eğitimciler arasında uzaktan eğitim yoluyla hemşirelik eğitiminin verilip verilemeyeceği bir tartışma konusu iken bugün uzaktan hemşirelik eğitiminin en etkili ve ... -
Covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitimde Türkçe dersine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2021)COVID-19 salgını süreciyle birlikte zorunlu olarak uzaktan eğitime geçilmiştir. İlkokul öğrencilerinin gelişimsel özellikleri ve okul tecrübeleri düşünüldüğünde uzaktan eğitim sürecinin incelenmesi önem taşımaktadır. Bu ... -
Covid-19 salgını sürecindeki uzaktan eğitim modeline yönelik sosyal hizmet öğrencilerinin görüşleri
(Anadolu Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı, Covid-19 Pandemi sürecinde başlatılan zorunlu uzaktan eğitim modelinin işleyişi, uygunluğu, etkililiği, verimliliği ve uygulama temelli bir meslek olan sosyal hizmet derslerinin bu şekilde sunulmasının ... -
Çalışmanın değişen anlamı ve güncel durumuna ilişkin tartışmalar
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Enformasyon toplumunun gelişmesiyle birlikte, yeni çalışma biçimlerinin ortaya çıkması, özellikle de “esneklik” kavramının öne çıkması, beraberinde, çalışma ve emek ilişkisine ilişkin kuramsal yaklaşımların doğrultusuna ... -
Çevrimiçi eğitimde motivasyon
(Anadolu Üniversitesi, 2019)Çevrimiçi öğrenme ortamlarında motivasyon konusu hakkında bilgi edinmek isteyen herkes Maggie Hartnett tarafından yazılan Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon isimli kitabı yararlı bulacaktır. Kitap, çevrimiçi öğrenme ortamlarında ... -
Çevrimiçi ortamlarda öğrenenlerin öz-yönetim becerilerinin geliştirilmesinde kullanılan stratejiler ve araçlar
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Öğrenenlerin kendi öğrenme süreçlerinde yüz yüze eğitim ortamlarına göre daha fazla kontrole, bağımsızlığa ve sorumluluğa sahip oldukları çevrimiçi öğrenme ortamlarında öz-yönetim becerileri son derece önemlidir. Araştırmalar ... -
Çevrimiçi öğrenme tasarımı için proje yönetimi yaklaşımları
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Editörlüğünü Prof. Dr. Gülsün Eby ve Prof. Dr. T. Volkan Yüzer’in yaptığı, 2013 yılında yayınlanan bu 344 sayfalık kitap altı ana bölüm ve 17 alt bölümden oluşmaktadır. Başta A.B.D. ve Türkiye olmak üzere dünyanın farklı ... -
Çevrimiçi öğrenmede öğrenci engelleri ölçeği’nin Türkçe’ye uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın amacı, Muilenburg ve Berge tarafından 2005 tarafından geliştirilen Çevrimiçi Öğrenmede Öğrenci Engelleri Ölçeği’ni Türkçe’ye ve Türk kültürüne uyarlamaktır. Bu amaçla 45 madde ve 8 faktörden (yönetici/öğretici ... -
Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru
(Anadolu Üniversitesi, 2015)Olaf Zawacki-Richter ve Terry Anderson’un editörlüğünü üstlendiği Çevrimiçi uzaktan öğrenme: bir araştırma gündemine doğru adlı kitap daha önce Zawacki-Richter’in 2009 yılında gerçekleştirdiği Delphi çalışmasında belirlemiş ... -
Çok kültürlü ortamlarda kültürlerarası farklılıkları yönetme sanatı: Kültürel zekâ
(Anadolu Üniversitesi, 2016)Günümüzde küreselleşme sadece ticari bir bütünleşme değil aynı zamanda farklı kültürleri bir araya getiren bir dinamizmdir. İletişim teknolojilerinin yoğun olarak kullanılması ve sınırların yok olması buna paralel ortak ...