Yazar "Kurt, Adile Aşkım" için listeleme
-
Ict Action Competence in Teacher Education
Odabaşı, Hatice Ferhan; Kurt, Adile Aşkım; Akbulut, Y.; Kuzu, E. B.; Dönmez, O.; Ceylan, Beril; İzmirli, Özden Şahin (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2011)The digital age brings about several advantages in our lives in addition to the societal problems like the climate change, global warming and the digital divide. These problems are rooted in the way we pursue our lives ... -
İlköğretim okul müdürlerinin eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları
Şişman-Eren, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2010) -
İlköğretimde çalışan öğretmenlerin bilgisayar özyeterlikleri : Balıkesir ili örneği
Özçelik, Hatice (Anadolu Üniversitesi, 2006)Günümüz eğitim-öğretim sürecinde bilgisayarın önemi sürekli artmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığının bilgisayar kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla 2001 yılında başlatmış olduğu çalışmalarla, bütün okullara bilgi teknolojisi ... -
Mason'un Bilişim Etiği Boyutları Altında Vikipedi'nin İncelenmesi
Bu çalışmada bilişim etiği boyutları altında Vikipedi kullanımı incelenmeye çalışılmıştır. Nitel araştırma desenlerine uygun olarak desenlenen çalışmanın verileri Anadolu Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri ... -
Milli eğitimde teknoloji kullanımı ve sonuçları: Velilerin bakış açısından fatih projesi’nin pilot uygulamasının değerlendirilmesi
Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı’nın bilgi ve iletişim teknolojilerinin eğitim alanında kullanılmasını hedefleyen FATİH projesinin 2012 yılında Türkiye genelinde bazı illerde başlatılan pilot uygulamasının nitel araştırma ... -
Opportunities for Students With Disabilities in Higher Education Institutions in Turkey: Where Is Ict?
Kurt, Adile Aşkım; Çolak, Canan; Dönmez, Pelin; Filiz, Ozan; Türkan, Fatih; Odabaşı, Hatice Ferhan (Int Journal Special Education, 2016)Students with disabilities should have equal opportunities to participate in higher education as well as students without disabilities. These opportunities are mentioned in a number of various international conventions ... -
Opportunities for students with disabilities in higher education institutions in Turkey: Where is ICT?
Kurt, Adile Aşkım; Çolak, Canan; Dönmez, Pelin; Filiz, Ozan; Türkan, Fatih; Odabaşı, Hatice Ferhan (International Journal of Special Education, 2016)Students with disabilities should have equal opportunities to participate in higher education as well as students without disabilities. These opportunities are mentioned in a number of various international conventions ... -
Oyun tabanlı öğrenme ortamında eğitsel ajan ve geri bildirim türlerinin akademik başarı, akış deneyimi ve bilişsel yük açısından incelenmesi
Kurt, Adile Aşkım; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı; Kahyaoğlu Erdoğmuş, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada eğitsel ajan (var/yok), ve geri bildirim (açıklayıcı/doğrulayıcı) türlerinin oyun tabanlı öğrenme ortamında başarı, akış deneyimi ve bilişsel yüke etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ... -
Öğrenen ve sistem hızında ilerleyen farklı çoklu ortam sunum türlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
İzmirli, Serkan (Anadolu Üniversitesi, 2012)Araştırmanın amacı, farklı çoklu ortam sunum türleriyle (yazılı metin+animasyon veya ses+animasyon) farklı ilerleme hızlarında (öğrenen hızı veya sistem hızı) yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarı, bilişsel yük, ... -
Öğretmen Adaylarının 21. yy. Öğrenen Becerileri Kullanımları ve 21. yy. Öğreten Becerileri Kullanımları Arasındaki İlişki
Göksün, Orhan Derya; Kurt, Adile Aşkım (2017)Bu çalışmanın temel amacı, öğretenler kendi öğrenmelerine paralel biçimde öğretirler denencesini 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri açısından test etmektir. Bu amaca ulaşmada nicel araştırma yaklaşımları ... -
Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki
Orhan Göksün, Derya (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın temel amacı öğretmenlerin kendi öğrenmeleriyle paralel biçimde öğrettikleri önermesini 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri çerçevesinde sınanmasıdır. Bu genel amaç ile birlikte, öğretmen ... -
Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Profilleri ve Teknoloji Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri ile teknoloji tutum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Tarama modeli ile desenlenen bu araştırmada, tabakalı örnekleme yöntemi ... -
Öğretmen adaylarının dönüştürülmüş öğrenme ortamlarındaki deneyimlerinin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerine, yenilikçilik düzeylerine ve çevrimiçi bağlılıklarına etkisi
Kurt, Adile Aşkım; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Filiz, Ozan (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının dönüştürülmüş öğrenme ortamlarındaki deneyimlerinin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerine, yenilikçilik düzeylerine ve çevrimiçi bağlılıklarına etkisini ... -
Pedagogical Formation Program Students' Perceptions of Social Network Concept
Caka, Cansu; Kurt, Adile Aşkım (Fac Teacher Education, 2018)The aim of the present study is to reveal the perceptions of pedagogical formation program students of the concept of social networks through metaphors. The study was conducted with 70 students attending the pedagogical ... -
Personalization Principle in Multimedia Learning: Conversational Versus Formal Style in Written Word
Kurt, Adile Aşkım (Turkish Online Journal Educational Tech-Tojet, 2011)The purpose of the study is to examine the effect of appropriately designed multimedia software for both conversational and formal styles with respect to various variables. The model of nonequivalent control group was used ... -
Puanlama yönergesine dayalı değerlendirme açısından ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar dersi başarılarının karşılaştırılması
Alakurt, Turgay (Anadolu Üniversitesi, 2006)Eğitim kurumları, teknolojideki hızlı gelişmelerin sosyal yaşam üzerindeki etkisine paralel olarak toplumun ihtiyaç duyduğu alanlarda nitelikli insan gücünü yetiştirme görevini üstlenmiştir. Bu bağlamda, eğitim kurumlarının ... -
The relationship between pre-service teachers' use of 21st century learner skills and 21st century teacher skills
Göksün, Orhan Derya; Kurt, Adile Aşkım (Turkish Education Association, 2017)The main purpose of this study is to test the hypothesis as teachers teach the way learn within the scope of 21st century learner skills and 21st century teacher skills. For this purpose; single survey, causal-comparative ... -
Scratch ile programlama öğretiminin bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının motivasyon ve başarılarına etkisi
Erol, Osman (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı Scratch ile programlama öğretiminin öğrencilerin motivasyon ve programlama başarısına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ... -
Student experience in blog use for supplementary purposes in courses
The purpose of this study is to determine the views of students about blog use for supplementary purposes in courses. Survey research method was applied for the quantitative dimension of the study, and the semi-structured ... -
Student Teachers' Perceptions on Educational Technologies' Past, Present and Future
Orhan Göksun, Derya; Filiz, Ozan; Kurt, Adile Aşkım (Anadolu University, 2018)The aim of this study is to reveal Computer Education and Instructional Technologies student teachers', who are in a distance teacher education program, perceptions on past, present and educational technologies of future ...