Browsing by Author "Özcan, Fatma Hülya"
Now showing items 1-20 of 22
-
Acquisition of Adjectives in a Bilingual Setting: a Developmental Profile of Turkish-Danish Bilinguals
Özcan, Fatma Hülya (De Gruyter Mouton, 2017)Acquisition of adjectives by bilingual Turkish children have been touched upon by Boeschoten (1990), Pfaff (1991), Schmidt (2007), and these studies concluded that "the other language" has an effect on Turkish. Ozcan (2013) ... -
An alternative multi-trait rubric for the performance-based assessment of EFL writing proficiency at Bursa Uludağ University, School of Foreign Languages
Özcan, Fatma Hülya; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü; Yörüdü, Aliye Evin (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, Bursa Uludağ Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Hazırlık Programı'nın (BUÜ-YDYO-İHP) yeterlilik sınavındaki yazılı anlatım bölümünün değerlendirilmesinde kullanılan ölçeğe yönelik güvenirlik ... -
Coherence in narratives of Turkish-speaking children : the role of noun phrases
Özcan, Fatma Hülya (University of Reading, 1993)This study was designed as a cross-sectional study to in- vestigate how Turkish-speaking children at the ages of 3, 5 and 7 and a group of adults employed noun phrases to achieve coherence in their narratives. Noun Phrase ... -
A comparison of written and oral feedback on students' revisions
Hatipoğlu, Recep (Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu çalışmanın amacı, İngilizce yazılı anlatım dersinde, öğrencilerin yazmış oldukları ilk kompozisyon taslakları üzerinde verilen yazılı ve sözlü dönütün, önce genel olarak ve daha sonra kompozisyon türlerine göre etkisinin ... -
A descriptive study on the styles of supervisors in pre-observation conferences
İstifçi, İlknur (Anadolu Üniversitesi, 2006)Öğretmen adaylarının okul ortamında öğretme şansına sahip oldukları öğretmenlik uygulamasının önemi ve evrenselliği tartışılamaz. Bu süreçte, rehber öğretim elemanları öğretmen adaylarının gelişmesinde önemli yeri olan ... -
Early Lexical Composition of Turkish-Dutch Bilinguals: Nouns Before Verbs Or Verbs Before Nouns
Özcan, Fatma Hülya; Altınkamış, Feyza; Gillis, Steven (De Gruyter Mouton, 2016)Nouns and verbs are considered as fundamental categories of lexical development, and there are contradicting views on the order of the acquisition. One view claims that nouns are acquired earlier than verbs and this primacy ... -
Effect of treatment on implicit questions and its implications on different cognitive styles = Örtük sorular üzerine verilen eğitimin etkisi ve bu etkinin farklı bilişsel tiplere sezdirimi
Yürür, Ebru Tuba (Anadolu Üniversitesi, 2001)Okuma-anlama yetisinde, öğrencilerin aynı zamanda bilişsel yapılanma yetileriyle de ilgili olduğu ortaya çıkarılan örtük soruları* (implicit questions) cevaplamak, eleştirel düşünme, çıkarım yapma ve analiz etme yetilerini ... -
The effects of experimenter provided keyword method in teaching vocabulary
Külekçi, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu deneysel çalışmanın amacı, İngiliz yabancı sözcüklerin hatırlanması ve kavranmasında, öğretmen/araştırmacı tarafından sağlanan anahtar sözcük yönteminin, Anadolu Üniversitesi Hizmet İçi Dil Merkezinde kullanılan sözcük ... -
The effects of strategy training on speaking proficiency in English as a foreign language
Ersöz, Özlem (Anadolu Üniversitesi, 1997)Dil öğrenme stratejileri, öğrencilerin, ikinci ya da yabancı dillerini kullanırken, bilgileri depolayıp, özümseme, ya da gerektiğinde kullanmak üzere harekete geçirme süreçlerini geliştirmek için uyguladıkları özel hareketler, ... -
The effewct of modeling on the planning process: a study on reading plans of prospective English language teachers = Modellemenin planlama sürecine etkisi: İngilizce öğretmeni adaylarının okuma dersi planları üzerine bir çalışma
Ander Taşkesen, Süheyla (Anadolu Üniversitesi, 2014)Ders planı hazırlamak sadece öğretmenlikte değil öğretmen yetiştirme sürecinde de önemli bir rol oynamaktadır. Fakat, ders planı hazırlamak yeni öğretmenler ve özellikle de öğretmen adayları için sancılı bir süreçtir. ... -
An experimental study on the significance of students' interest in reading comprehension through authentic texts
Sivrikaya, Muammer (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu çalışma özgün metinlerle (temel görevi hedef dilde mesaj iletmek olan ve o dili öğretmek olmayan metinler) yabancı dilde okuma anlama becerisinin geliştirilmesi için ''öğrenci ilgileri'' nin önemi üzerinde yoğunlaşmıştır. ... -
Input processing of Turkish learners of English from beginner and advanced level of
Duruk, Eda (Anadolu Üniversitesi, 2014)English L1 acquirers learning Romance Languages have been claimed to process the first noun or pronoun of a sentence as the agent. However, because most of the evidence is based on learners with English as an L1, it is ... -
Noticing the gap in spoken output : a case study on Turkish lower-intermediate EFL students
Kıylık, Zuhal (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu betimleyici çalışma öncelikle öğrencilere kendi konuşmalarını dinleyip yorum yapma fırsatı verildiğinde eksikliklerinin farkına varıp varamadıklarını incelemeyi amaçlamıştır. Çalışmanın diğer bir amacı ise öğrencilerin ... -
Pragmatic Functions of Interrogatives in the Conversations of Monolingual Turkish-Speaking Children
Özcan, Fatma Hülya (2014)Doğal dillerde yapı-işlev ilişkisi karmaşık bir olgudur. Tek bir işlev birden fazla yapı ile gerçekleştirilebildiği gibi tek bir sözdizimsel yapı birden fazla işlevi yerine getirmek amaçlı kullanılabilir. Örneğin soru ... -
Production of relative clauses in the acquisition of Turkish: The role of parallel function hypothesis
Özcan, Fatma Hülya (Harrassowitz Verlag, 2000)… -
Shall we teach vocabulary in lexical sets, thematically related sets or unrelated sets?
Özlü, Hatice Gülçin (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışmada öğrencilere anlamsal bağıntılı sözcük gruplarının, bir tema etrafında dönen sözcük gruplarının ve anlamca birbirinden ilintisiz sözcük gruplarının algıya dayalı sözcük öğrenimi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. ... -
A study on comparison of communication strategies of Turkish EFL learners at different proficiency levels
Özarı, Rengin (Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu çalışma, İngilizce öğrenen, başlangıç, ortanın altı ve ortanın üstü olmak üzere farklı dil düzeylerindeki Türk öğrencilerin sözcük bazında sözlü dilde kullandıkları iletişim stratejilerinin, dil düzeyine bağlı olarak, ... -
Türkçe’nin Ediniminde Sıfatların Gelişim Profili
Özcan, Fatma Hülya (2017)Türkçe'nin ediniminde, sıfatların edinimi bir takım çalışmalarda ele alınmıştır. Bu çalışmalar, sıfatların isim ve yüklemlerden sonra edinilmesine ragmen, erken yaşlarda edinildiğini göstermiştir. Edinilen sıfatlar hem ... -
Using video as a pre-writing activity in writing
Öncü, Figen (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada, video filmlerinin yazılı anlatımda ön çalışma olarak kullanılmasını İngilizce kompozisyon yazma becerisinin gelişimine olan etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada, veriler 1998-1999 öğretim yılı bahar döneminde ... -
Uzaktan öğrenme ortamı olarak televizyon: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi ingilizce programları
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-2327-8430; 0000-0003-4706-5808; Sağlık Terlemez, Mediha; Özcan, Fatma Hülya; Öztürk, Serap; Batmaz, Bülent (Anadolu Üniversitesi, 2018)Görüntünün; eğitim süreci içinde motive edici, çekici ve çok güçlü bir araç olduğu kanıtlanmıştır ve öğretme ve öğrenmede ufuk açar. Görüntü, öğrencilerin anlamasında deneyimsel değerdir ve kişisel gelişme sağlar. ...