The effects of experimenter provided keyword method in teaching vocabulary
Özet
Bu deneysel çalışmanın amacı, İngiliz yabancı sözcüklerin hatırlanması ve kavranmasında, öğretmen/araştırmacı tarafından sağlanan anahtar sözcük yönteminin, Anadolu Üniversitesi Hizmet İçi Dil Merkezinde kullanılan sözcük öğretimi yönteminden, daha etkili olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla, deney grubuna öğretmen/araştırmacı tarafından sağlanan anahtar sözcük yöntemi ile eğitim verilmiş; kontrol grubuna da ezberleme tekniği ile sözcükler öğretilmiştir. Bu amaçla, öğrencilere bir sözcük listesi verilerek ezberlemeleri istenmiş daha sonra sözcüklerle ilgili boşluk doldurma, eşanlam ve zıtanlam çalışmaları yapılmıştır. Çalışmaya, KPDS (Kamu Personeli Dil Sınavı) adlı yeterlik sınavına hazırlanmak için yoğun dil kursuna devam eden 40 denek katılmıştır. İki orta-seviye grup kullanılmıştır. Bir grup deney diğeri de kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Her grupta 20 denek bulunmaktadır. Her iki grup için, 30 sözcüğe yönelik toplam çalışma süresi 120 dakika sürmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4129
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]