An experimental study on the significance of students' interest in reading comprehension through authentic texts
Özet
Bu çalışma özgün metinlerle (temel görevi hedef dilde mesaj iletmek olan ve o dili öğretmek olmayan metinler) yabancı dilde okuma anlama becerisinin geliştirilmesi için ''öğrenci ilgileri'' nin önemi üzerinde yoğunlaşmıştır. Çalışma Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nde gerçekleşmiştir. Araştırmaya katılan denekler ilgili programın birinci sınıfına devam eden ''Upper-intermediate'' ya da ''Lower-advanced'' İngilizce bilgisi düzeyli öğrencilerden rassal olarak seçilmiştir. Araştırma kontrol ve deney grupları olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleşmiştir. Kontrol Grubu'nda 26 ve Deney Grubu'da 23 öğrenci öğretimde yeralmıştır. Araştırmanın öğretim öncesi aşamasında her iki grubun üyelerine okumaya ilgi duydukları metin türlerini belirlemeyi amaçlayan bir anket verilmiştir. Öğrencilerin ne kadar çok ve ne kadar az sıklıklarla okudukları ya da okumaya ilgi duydukları metin türlerini belirledikten sonra öğrencilere özgün metinleri okuyup anlayabilmedeki mevcut düzeylerini ölçmek amacıyla bir öntest verildi. Testteki metinler İngilizce dergi ve gazetelerden alınmış özgün metinlerdir. Her metin, bireylerin ''yazılı metinlerden sonuç çıkarabilme'' becerisini ölçmeyi amaçlamıştır. Öntest uygulamasının ardından öğretime başlandı. Deney Grubu öğrencileri ilgi duydukları konuları içeren özgün metinlerle okuma anlama yaparken Kontrol Grubu öğrencileri de ilgi duymadıkları konuları içeren özgün metinler üzerinde çalıştı. Metinler anket sonuçlarına göre seçildi ve öğrencilerin metinlerden çıkarsama yapmalarına yönelik alıştırmalar şeklinde geliştirildi. Sekiz saatlik bir öğretim sürecinden sonra her iki grubun öğrencilerine sontest uygulandı. Test sonuçları istatistiksek olarak incelendi ve analizleri yapıldı. İstatistiksel sonuçlar Deney Grubu'ndaki öğrencilerin öğretim süreci boyunca ilgili beceri öğretiminde önemli derecede bir gelişme kaydettiklerini oysa Kontrol Grubu öğrencilerinin ise kaydadeğer bir ilerlemede bulunamadıklarını göstermiştir. Sonuç olarak yabancı dilde okuma anlamada öğrenci ilgilerinin önemli bir unsur olduğu ortaya çıkmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/4081
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [248]