Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzcan, Fatma Hülya
dc.contributor.authorSivrikaya, Muammer
dc.date.accessioned2014-07-02T16:44:53Z
dc.date.available2014-07-02T16:44:53Z
dc.date.issued1996
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/4081
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 118463en_US
dc.description.abstractBu çalışma özgün metinlerle (temel görevi hedef dilde mesaj iletmek olan ve o dili öğretmek olmayan metinler) yabancı dilde okuma anlama becerisinin geliştirilmesi için ''öğrenci ilgileri'' nin önemi üzerinde yoğunlaşmıştır. Çalışma Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü'nde gerçekleşmiştir. Araştırmaya katılan denekler ilgili programın birinci sınıfına devam eden ''Upper-intermediate'' ya da ''Lower-advanced'' İngilizce bilgisi düzeyli öğrencilerden rassal olarak seçilmiştir. Araştırma kontrol ve deney grupları olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleşmiştir. Kontrol Grubu'nda 26 ve Deney Grubu'da 23 öğrenci öğretimde yeralmıştır. Araştırmanın öğretim öncesi aşamasında her iki grubun üyelerine okumaya ilgi duydukları metin türlerini belirlemeyi amaçlayan bir anket verilmiştir. Öğrencilerin ne kadar çok ve ne kadar az sıklıklarla okudukları ya da okumaya ilgi duydukları metin türlerini belirledikten sonra öğrencilere özgün metinleri okuyup anlayabilmedeki mevcut düzeylerini ölçmek amacıyla bir öntest verildi. Testteki metinler İngilizce dergi ve gazetelerden alınmış özgün metinlerdir. Her metin, bireylerin ''yazılı metinlerden sonuç çıkarabilme'' becerisini ölçmeyi amaçlamıştır. Öntest uygulamasının ardından öğretime başlandı. Deney Grubu öğrencileri ilgi duydukları konuları içeren özgün metinlerle okuma anlama yaparken Kontrol Grubu öğrencileri de ilgi duymadıkları konuları içeren özgün metinler üzerinde çalıştı. Metinler anket sonuçlarına göre seçildi ve öğrencilerin metinlerden çıkarsama yapmalarına yönelik alıştırmalar şeklinde geliştirildi. Sekiz saatlik bir öğretim sürecinden sonra her iki grubun öğrencilerine sontest uygulandı. Test sonuçları istatistiksek olarak incelendi ve analizleri yapıldı. İstatistiksel sonuçlar Deney Grubu'ndaki öğrencilerin öğretim süreci boyunca ilgili beceri öğretiminde önemli derecede bir gelişme kaydettiklerini oysa Kontrol Grubu öğrencilerinin ise kaydadeğer bir ilerlemede bulunamadıklarını göstermiştir. Sonuç olarak yabancı dilde okuma anlamada öğrenci ilgilerinin önemli bir unsur olduğu ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİngiliz dili -- Öğretim (Yüksek)en_US
dc.titleAn experimental study on the significance of students' interest in reading comprehension through authentic textsen_US
dc.title.alternativeÖzgün metinlerle okuma anlamada öğrenci ilgilerinin öneminin deneysel olarak incelenmesi.en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpagevi, 106 y. : resim.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster