Yazar "İspir, Nevzat Bilge" için listeleme
-
Avrupa Birliği ve Türkiye'de turizme yönelik devlet yatırımları ve bir uygulama
İspir, Nevzat Bilge (Anadolu Üniversitesi, 1999)Turizm, birçok ülkenin ekonomilerinde ön sırada yer almaktadır. Turizmin ekonomiye ve istihdama olan olumlu katkılarını fark eden ülkeler bu sektörü koruma ve desteklemek için ellerinden geleni yapmışlardır. Bunun için de ... -
Consumer attitudes and beliefs towards online advertising within the cultural context a study on Algerian and Turkish university students
Gana, Abdelhamid, 1985- (Anadolu Üniversitesi, 2017)İnternet, güçlü bir ticari potansiyele sahiptir. İnternetin bu ticari yönü, internet üzerinde reklamların yayınlanmasına yol açmıştır. Bu nedenle reklam pazarında, yeni medyanın paralel olarak gelişmesi nedeniyle bilgi ... -
Lüks markaların sosyal medya kullanımıı : Facebook üzerine bir inceleme
Aksu, Simge (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmada lüks markaların sosyal medya araçlarını kullanım amaçları ve şekilleri incelenmiştir. Çalışmada örneklem olarak LVHM Group ait 60 marka belirlenmiştir. Bu markalar içerisinden 43 marka aranan şartlara ... -
Özel etkinlikler için genişletilmiş tüketici odaklı marka denkliği modeli önerisi
Özkoçak, Levent (Anadolu Üniversitesi, 2015)Marka denkliği ve pazarlama iletişim literatürü göz önüne alındığında, markaların ve onlara ait ürünlerin marka denkliğinin geniş çapta araştırıldığı görülmüştür. Ancak markalara ait hizmetlerin ve hizmet sunan markaların ... -
Planlı davranış teorisi kapsamında tüketicilerin yeşil tüketim davranışlarını açıklamaya yönelik bir model önerisi
Emekçi, Simge (Anadolu Üniversitesi, 2017)Sürdürülebilir tüketim ve yeşil tüketici davranışları literatürde gün geçtikçe daha fazla tartışılan bir konu haline gelmiştir. Sürdürülebilir (yeşil) tüketim kavramı ile beraber yeşil tüketici kavramı da meydana gelmiştir. ... -
Reklam beğenilirliği
Erbaş, Sefa (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışma ile reklam beğenilirliği konusu detaylı bir şekilde incelenerek, literatürde var olan eksikliğin giderilmesi ayrıca reklam beğenisi etkileyen değişkenlerin bir model önerisi ile açıklanması amaçlanmıştır. ... -
Reklamda hikaye anlatımının etkiler hiyerarşisi bağlamında incelenmesi
Topal, Ebru (Anadolu Üniversitesi, 2018)Reklamcılık en kaba haliyle, belirli bir reklamveren tarafından ücreti ödenerek yapılan ve reklama konu olan bir ürün ya da hizmeti satın aldırmayı amaçlayan iletişim biçimidir. Fakat reklamcılık bir ürünü satmanın ötesinde ... -
Siyasal reklamlarda duygusal çekicilik kullanımı : 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde siyasal partiler tarafından üretilen reklam filmlerinin analizi
Ateş, Sezgin (Anadolu Üniversitesi, 2016)Siyasal reklamların temel amacı seçmenlerin, bir siyasal parti ya da adaya yönelik düşünce, inanç, tutum ve davranışlarına etki etmektir. Siyasal partiler ve adaylar, bu amaca yönelik olarak seçmenlere reklamlar aracılığıyla ... -
Spor taraftarlığı özdeşleşmesi ve basketbol takım isim sponsorluğu arasındaki ilişki
Polat, Ersin (Anadolu Üniversitesi, 2018)Spor, etkinlik olmayı aşıp, bir alan olarak görülmeye başladığından beri giderek artan ve kemikleşen bir taraftar kitlesine sahip olmuştur. Bir alan olarak spor, bundan sonraki süreçte taraftarlarının yaşam dizgeleri ... -
Televizyonda İzleyici Ulaşımı, Seçimi ve Beğenisi Modelleri
İspir, Nevzat Bilge (Anadolu Üniversitesi, 2005)İzleyiciler pasif alıcılar değildir. Gönderilen mesajlara tepki vermektedirler ve medya içeriklerini ihtiyaçlarını tatmin etmek için seçmektedirler. Yayıncılar üç temel bilgiye ihtiyaç duymaktadırlar. Bunlar İzleyici hacmi, ... -
Türkiye'de reklam denetimi ve izleyicilerin yasaklı televizyon reklamlarını değerlendirmesi : Coca Cola, Vodafone ve TEB örneği
Karadeniz, Özal (Anadolu Üniversitesi, 2009)Reklamcılık sektörü, tüm dünyada hızla genişleyen bir teorik ve pratik alana sahiptir. İnsan doğasının etik ilkeleri ve genişleyen reklamcılık sektörünün kontrol edilmesi gerektiği görüşünden dolayı reklam etiği ve reklam ... -
Yeşil paylaşım : yeşil markalar sosyal medyayı nasıl kullanıyor?
Kaya, Feyyaz (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmanın temel amacı Interbrand tarafından hazırlanan dünyanın en yeşil markaları listesinde yer alan markaların sürdürülebilirlik faaliyetleri hakkında kurumsal bir iletişim gerçekleştirmek için sosyal medya ... -
Yöneticilerin kullandığı etki taktikleri ve kurum kültürü : bir uygulama ve yönetimsel etkileme için model önerisi
İspir, Nevzat Bilge (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın genel amacı yukarıdan aşağı doğru iletişimde, kurum kültürü ile yöneticilerin kullandığı etki taktikleri arasındaki ilişkiyi bulmak ve etki taktiklerinin kullanım sıklığını belirlemektedir. Bu amaç ...