Lüks markaların sosyal medya kullanımıı : Facebook üzerine bir inceleme
Özet
Bu araştırmada lüks markaların sosyal medya araçlarını kullanım amaçları ve şekilleri incelenmiştir. Çalışmada örneklem olarak LVHM Group ait 60 marka belirlenmiştir. Bu markalar içerisinden 43 marka aranan şartlara uyduğundan incelemeye alınmıştır. Belirlenen bu markalar sosyal medya aracı olarak seçilen Facebook'u kullanım amaçları doğrultusunda incelenmiştir. Araştırmada yöntem olarak içerik çözümlemesi ve Ki Kare testinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre lüks markalar sosyalmedyayı çoğunlukla kurumsal bilgilerine yer vermek, yapılan kurumsal etkinlikleri duyurmak, ürünleri tanıtmak ve müşterilerle etkileşim kurmak amacı ile yoğun olarak kullanmaktadır. Diğer taraftan markalar sosyal medya ortamında kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerine, kültür ve sanatsal içeriklere oldukça az yer vermişlerdir. Bu araştırma özetle lüks markaların sosyal medya aracı olarak belirlenen Facebook sayfalarındaki iletişim faaliyetlerini tanımlamaya çalışmıştır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7866
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [59]