Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 59, listelenen: 1-20
-
Kurumsal kimlik web sitelerinin etkileşim boyutları açısından çözümlenmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2002)İnternetin, kullanım alanı en yaygın olan bileşeni web siteleridir. Bu sanal ortam, bilginin dolaşım ve paylaşımı, eğlence, pazarlama, alış-veriş yapma vb. amacıyla; hem tüketiciler hem de üreticiler tarafından giderek ... -
Televizyon reklamlarının çocuklar üzerindeki etkileri : tüketicilerin tutumlarının değerlendirilmesi
(Anadolu Üniversitesi, 2003)Reklam, toplumsal ve ekonomik yaşama katkılarından dolayı olumlu tepkiler alırken kimi zaman da uygulamadaki yanlışlıklar ya da ihmallerden dolayı eleştirilmektedir. Bu eleştirilerin önemli bir noktasında da çocuk ve reklam ... -
Üniversitelerin kurumsal iletişim yönetimi : Anadolu Üniversitesi örnek olay çalışması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)İkinci Dünya Savaşı sonrası yaşanan gelişmeler, özellikle globalleşme süreci, pek çok değişikliği beraberinde getirmiştir. Değişen dünyada, yönetim şekilleri de değişim göstermiş, iş dünyasında, teknoloji, şeffaflık, bilgi, ... -
Ülke orjini etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Çağdaş pazarlama iletişimi anlayışı içerisinde, tüketici istek ve tercihleri önemli bir bilgi haline gelmiştir. Hedef kitleyi tanımak, ürünlerin ulusal ve uluslararası pazarlarda iletişimi ile satış ve pazarlama çalışmalarını ... -
Reklam yazarlığı ve yaratıcılığı üzerine bir profil araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmanın temel amacı, reklam yazarlarının profil özelliklerinin belirlenmesidir. Literatürde bir reklam yazarının taşıması gereken özellikler, alması gereken eğitimler, hangi konularda tecrübe sahibi olması gerektiği ... -
Kurumsal itibar ve Anadolu Üniversitesi İ.B.F. örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2005)Küreselleşmenin etkileriyle rekabetin yoğunlaştığı günümüz iş hayatında kuruluşların faaliyetlerini sürdürebilmeleri, finansal performanslarının yanı sıra "görünmeyen bazı değerlerinin" de varlığına bağlı olmuştur. ... -
Türkiye'ye gelen yabancı turistlerdeki Türkiye imajı : Antalya ili'ndeki bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2006)İmaj bir dizi bilgilenme sürecinin sonucunda ulaşılan, bir kişi, nesne, kurum ya da ülkeye yönelik düşüncedir. İçinde yaşanılan kültürel iklimden, sahip olunan önyargılara kadar elde edilen tüm bilgi ve verilerin ... -
Reklamda bilgi içeriği : Türkiye'deki gazete ve TV reklamlarına yönelik karşılaştırmalı araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Tüketicinin ekonomik, sosyal ve psikolojik risklerini azaltarak doğru satın alma kararı verebilmesi için ürün ve hizmetler hakkında tüketiciyi bilgilendirmesi, reklamın en temel fonksiyonlarından birisidir. Bunun yanı sıra, ... -
Televizyon reklamlarında yaratıcı yapım uygulamaları : Türk televizyon reklamlarında (2005) yaratıcı yapım bileşenleri
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Türk televizyon reklamlarına odaklanan bu çalışma ile reklamda yaratıcı yapım uygulamalarını sınıflamaya yönelik yeni bir kodlama cetvelinin geliştirilmesi amaçlanmıştır. Geliştirilen bu çerçeve ile Türk reklamlarında ... -
Bir marka genişletme aracı olarak lisans uygulamaları : Türk futbol endüstrisine yönelik bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu çalışmada öncelikle konuyla ilgili literatür taranmış; marka kavramı, marka genişletme stratejileri ve lisans anlaşmaları kavramları çalışmanın literatür taraması kısmında ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Daha sonra, ... -
Televizyon reklamlarda[aynen] ünlü kullanımı : 2005 yılı televizyon reklamlarına yönelik bir içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada, Türkiye'de 2005 yılında ulusal kanallarda yayınlanan, ünlülerin rol aldığı televizyon reklamları incelenmiştir ve televizyon reklamlarında ünlü kullanımının Türkiye'deki durumunun saptanması amaçlanmıştır. ... -
Reklamda cinsel çekiciliklerin iletişim etkisi ile ahlaki değerlendirmesine yönelik tutum araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Günümüz reklamcılığında cinsel çekiciliklerin artan kullanımı ile birlikte bu çalışma, LaTour ve Henthorne ile Tai'nin çalışmasını tekrarlayarak, bir Türk çerçevesi içerisinde tüketicilerin reklamda cinsel çekiciliklerin ... -
Kulaktan kulağa iletişimin işleyişine yönelik betimsel bir araştırma
(Anadolu Üniversitesi, 2007)Kulaktan kulağa iletişimin yayılımının farklı marka kullanım düzeyindeki tüketiciler tarafından nasıl gerçekleştirildiğinin ortaya konulmasını amaçlayan bu araştırmada, 4 farklı kullanım düzeyindeki tüketicilerin olumlu ... -
Kurumsal kimlik tanıtımını etkileyen faktörler : Türkiye'nin ilk 500 kurumuna yönelik bir alan araştırması
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Günümüzde kurumsal kimliğe verilen önemin artmasıyla birlikte bu çalışma, Alessandri'nin çalışmasını uyarlayarak Türkiye'de kurumsal kimlik tanıtımının önemini ve kurumsal kimlik tanıtımını etkileyen faktörleri araştırmaktadır. ... -
Marka iletişiminde ticari karakterler : Vadaa-Worldcard ve Blue Lion-Postbank örnek olayı
(Anadolu Üniversitesi, 2008)Ticari karakterlerin, marka iletişimi içerisindeki yerlerine, fonksiyonlarına odaklanan bu çalışmada, ticari karaktere sahip markaların marka iletişimlerine bu karakterleri nasıl yerleştirdikleri, yerleştirme süreçlerini ... -
Reklamda kullanılan görsel metaforların reklamın beğenilirliği üzerindeki etkisi
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Dergi reklamlarında kullanılan görsel metaforların karmaşıklık ve zenginlik düzeylerinin reklamın beğenilirliği üzerindeki etkisini saptamaya yönelik bu çalışmada, Phillips ve McQuarrie (2004)'nin geliştirdiği; görsel ... -
Tasarımın kuruma kattığı değerler : T-box, Tariş ve Nurus üzerine bir uygulama
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Tasarım aracılığıyla kuruma eklenen değerleri bulmayı amaçlanan bu çalışmada, tasarım yönetimi ödülü alan firma yöneticileri ile görüşmeler yapılmış ve firmaların tasarımı hangi alanlarda nasıl kullandıkları incelenmiştir. ... -
Türkiye'de reklam denetimi ve izleyicilerin yasaklı televizyon reklamlarını değerlendirmesi : Coca Cola, Vodafone ve TEB örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2009)Reklamcılık sektörü, tüm dünyada hızla genişleyen bir teorik ve pratik alana sahiptir. İnsan doğasının etik ilkeleri ve genişleyen reklamcılık sektörünün kontrol edilmesi gerektiği görüşünden dolayı reklam etiği ve reklam ... -
Bir reklam aracı olarak fragman : Türk ve Amerikan filmlerinin fragmanlarında kullanılan duygusal çekiciliklerin ve yaratıcı yapım uygulamalarının karşılaştırılması
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Fragmanların reklamcılık yaratıcı stratejileri çerçevesinde nasıl bir yapısı olduğunu araştıran bu çalışma, Polay, Moriarty ve Belch’in duygusal çekicilik yaklaşımlarını, Stewart ve Furse, Shimp ve Baldwin’in yaratıcı yapım ... -
Basın ilanlarının grafik tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi : 1959-2009 yılları arasında Milliyet Gazetesinde yayınlanan Arçelik beyaz eşya basın ilanlarına yönelik bir içerik analizi
(Anadolu Üniversitesi, 2010)Türkiye’de son 50 yılda ‘reklam tasarımı’ alanında yaşanan gelişime ve değişime odaklanan bu çalışmada, Milliyet Gazetesi’nde 1959-2009 yılları arasında yayınlanan Arçelik markasının beyaz eşya kategorisine ait tüm basın ...