Kurumsal kimlik tanıtımını etkileyen faktörler : Türkiye'nin ilk 500 kurumuna yönelik bir alan araştırması
Özet
Günümüzde kurumsal kimliğe verilen önemin artmasıyla birlikte bu çalışma, Alessandri'nin çalışmasını uyarlayarak Türkiye'de kurumsal kimlik tanıtımının önemini ve kurumsal kimlik tanıtımını etkileyen faktörleri araştırmaktadır. Çalışma özellikle kurumsal kimlik tanıtım faaliyetleri ve bu faaliyetlerin kurumlar için içerdiği önemi etkileyen faktörlere odaklanmaktadır.Araştırma iki aşamada gerçekleştirilmiş, ilk aşamada kurumların kurumsal kimlik kavramından ne anladığını ve kurumsal kimlik yönetiminin ne düzeyde olduğunu tespit edebilmek için halkla ilişkiler ajanslarından uzmanlarla derinlemesine görüşme yapılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında Capital dergisinin 2007 yılında yaptığı cirolarına göre Türkiye'nin ilk 500 şirketi listesindeki kurumlarla anket çalışması yapılmıştır. Sonuçlar kurumsal kimlik tanıtımında en önemli unsurların kurumsal web sitesi, kurum içi ve dışı yayınlar, reklam ve halkla ilişkiler olduğunu göstermektedir. Kurumların uyguladıkları tekli ve desteklenmiş marka stratejisi ile kurumsal kimlik tanıtımına verilen önem arasında pozitif bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca kurumsal kimlik tanıtımının kurum büyüklüğü ve kurumsal kimlik tanıtımına ayrılan bütçe ile de pozitif ilişkili olduğu saptanmıştır. Kurumsal kimlik yönetiminin çoğunlukla Pazarlama, Kurumsal İletişim ve Reklam ve Halkla İlişkiler bölümü tarafından yürütüldüğü ortaya konmuştur. Kurumsal kimlik el kitabı yayınlayan ve medya takip ajanslarını kullanan kurumlar kimlik tanıtımına daha fazla önem verdiği görülmüştür.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/7844
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [59]